Cheltuieli mai reduse de Paște în acest an. Cât au scos românii din buzunare pentru mâncare, shopping și divertisment

Cheltuieli mai reduse de Paște în acest an. Cât au scos românii din buzunare pentru mâncare, shopping și divertisment
Cheltuieli mai reduse de Paște în acest an. Cât au scos românii din buzunare pentru mâncare, shopping și divertisment

Românii au cheltuit, de Paște, pe divertisment, shopping și mâncare, însă, deși au avut mai mulți bani, achizițiile de alimente și shoppingul s-au redus în acest an față de anul trecut. Practic, românii au alocat mai mulți bani pentru experiențe în familie sau cu prietenii și pentru călătorii.

În perioada sărbătorilor pascale (12 - 27 aprilie 2022), clienții Revolut din România au cheltuit cele mai mari sume cu divertismentul (18% din volumul total al plăților făcute cu Revolut), la shopping (18%) și pentru cumpărăturile la supermarket și în magazinele alimentare (14%).

Două tendințe sunt de notat, comparativ cu anul trecut, ambele influențate de contextele economice și sanitare diferite.

 

Se remarcă o tendință de diminuare a ponderii cheltuielilor cu produsele alimentare

 

În primul rând, se remarcă o tendință de diminuare a ponderii cheltuielilor cu produsele alimentare și shopping-ul, raportat la totalul cheltuielilor realizate de clienții aplicației.

Cu alte cuvinte, deși au avut mai mulți bani de cheltuit, în structura bugetului individual, ponderea achizițiilor de produse alimentare și a segmentului de shopping în totalul plăților realizate s-a micșorat în 2022 față de 2021, de la 16% la 14% pentru cumpărăturile în magazinele alimentare și de la 22% la 18% pentru shopping.

 

Se remarcă o creștere a ponderii cheltuielilor cu serviciile turistice

 

Pe de altă parte, relaxarea condițiilor de călătorie și intensificarea mobilității au condus la o creștere a ponderii cheltuielilor cu serviciile turistice (de la 4% la 8%), cu restaurantele (de la 6% la 10%) și cu transportul (de la 8% la 10%).

Deși cheltuielile în scopuri turistice au reprezentat doar 8% din totalul plăților, această categorie a înregistrat cea mai mare creștere față de aceeași perioadă a anului trecut, de aproape 4 ori, fiind urmată de cea a serviciilor de ospitalitate și restaurante (+189%) și transport (+135%).

 

Românii au alocat mai mulți bani pentru experiențe în familie

 

În configurația bugetului pentru Sărbătorile Pascale din 2022, utilizatorii români au alocat mai mulți bani pentru experiențe în familie și cu prietenii, pentru călătorii, socializare și au fost mai atenți cu achizițiile de alimente, produse de larg consum, articole vestimentare etc.

În ce privește repartiția pe vârste, segmentul 25-34 de ani s-a menținut pe prima poziție, după suma totală a plăților, cu o pondere de 37%. Această categorie de vârstă a cheltuit cu 83% mai mult decât anul trecut. Însă categoria de vârstă 35-44 de ani este pe primul loc, și anul acesta, după suma medie/ utilizator cheltuită în contextul sărbătorilor pascale, 1.230 RON, în creștere față de 2021 cu 26%.

Recordul în privința valorii medii/ tranzacție aparține categoriei de vârstă 45-54 de ani, care a făcut achiziții de aproximativ 120 RON/ tranzacție.

Pe de altă parte, creșterea mobilității internaționale, proximitatea dintre Sărbătorile Pascale catolice și cele ortodoxe, dar și perioada de vacanță preuniversitară și universitară au favorizat reluarea călătoriilor în străinătate.

 

Numărul utilizatorilor români care au făcut cheltuieli de călătorie s-a dublat

 

În primele trei luni ale anului, numărul utilizatorilor români care au făcut cheltuieli de călătorie s-a dublat, iar volumul total al tranzacțiilor realizate în timpul deplasărilor în străinătate s-a triplat.

În vacanța de Paște, unul din trei utilizatori a călătorit în străinătate, iar față de aceeași perioadă a anului 2021, numărul tranzacțiilor și volumul total al plăților s-au dublat, în perioada menționată. Suma medie cheltuită în străinătate de un client a fost de 650 RON. Clienții români au cheltuit cele mai importante sume în această mini-vacanță în Marea Britanie, Italia, Spania, Emiratele Arabe Unite, Franța.

Segmentul de vârstă 35-44 de ani a realizat cele mai multe plăți în timpul sărbătorilor de Paște, în străinătate, un utilizator din această categorie efectuând plăți cu cardul a căror valoare totală a fost de aproximativ 875 RON (în medie/ utilizator).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt1
YesMy