Ce trebuie să faceți dacă bagajul a fost pierdut în aeroport. Aveți dreptul de a primi contravaloarea geamantanului

Loredana Iriciuc |
Data publicării:

Călătorii ale căror bagaje au fost pierdute sau deteriorate/distruse au dreptul de a primi contravaloarea geamantanului sau a obiectelor din bagaj.

Criza forței de muncă din companiile aeriene afectează călătorii din tot mai multe țări. Lipsa personalului din aeroporturi pune la încercare sezonul de concedii și creează haos în întreaga lume.

Imaginile cu covorul de bagaje din unul dintre cele mai mari aeroporturi din Marea Britanie, au stârnit un val de reacții pe internet. După ce au aterizat, călătorii nu și-au mai găsit bagajele ori au fost nevoiți să aștepte zile întregi pentru a le recupera.

Mai mult, veștile venite din partea companiilor aeriene nu sunt prea îmbucurătoare. Riscul de a se repeta această situație, oriunde în lume, este foarte mare din cauza lipsei de personal.

 

Ce trebuie să faci dacă bagajul tău a fost pierdut în aeroport

 

Pentru cei care s-au întors din vacanţă fără bagaje sau cu ele întârziate ori distruse, Centrul European al Consumatorilor – ECC Romania are câteva sfaturi, transmite a1.ro.

- depune imediat o reclamaţie – Property Irregularity Report (P.I.R.) la serviciul specializat din cadrul aeroportului; conţine datele tale de identificare, ale zborului şi ale bagajului înregistrat, precum şi datele necesare identificării acestuia (tipul geamantanului, culoare, dimensiuni, etc.)

- transmite către compania aeriană o cerere de despăgubiretransmite către compania aeriană o cerere de despăgubire.

Pentru bagajul deteriorat/distrus reclamaţia se formulează imediat după descoperire, dar nu mai târziu de 7 zile de la data primirii bagajului, mai relatează aceeași sursă.

Un bagaj se consideră pierdut atunci când nu este găsit în 21 de zile de la depunerea reclamaţiei.

Călători ale căror bagaje au fost pierdute sau deteriorate/distruse au dreptul de a primi contravaloarea geamantanului, a obiectelor din bagaj şi a celor de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute.

De asemenea, ei pot cere sumă de bani pe care să o utilizeze la achiziţionarea produselor de strictă necesitate (igienă, îngrijire personală, etc.) sau rambursarea sumelor plătite pentru obiectele de strictă necesitate achiziţionate pe cont propriu.

 

Documentele necesare care trebuie trimise către compania aeriană pentru despăgubire

 

Acte necesare pentru bagaj pierdut: P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului, listă cu obiectele din bagaj însoţită de dovada valorii acestora prin documente fiscale, listă cu obiectele de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute însoţită de dovada valorii acestora.

Acte necesare pentru bagaj întârziat: P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului listă cu obiectele de strictă necesitate achiziţionate pentru a le înlocui pe cele pierdute însoţită de dovada valorii acestora.

Acte necesare pentru bagaj deteriorat/distrus: P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului, listă cu obiectele deteriorate/distruse din bagaj însoţită de dovada valorii acestora prin documente fiscale, raport de service din care să rezulte suma necesar a fi plătită pentru repararea geamantanului sau imposibilitatea reparării acestuia, după caz.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel