Blue Air, îngropată în datorii. Ministrul Grindeanu s-a ascuns? CNAB spune că are de recuperat sume mari de la companie 

Bogdan Bolojan / 06 sep 2022, 21:35

Ministrul Sorin Grindeanu nu a avut nici un fel de apariție publică în cazul crizei generată de anularea zborurilor Blue Air, deși păstorește ministerul care ar trebui la ora actuală să fie în prima linie pentru rezolvarea situației. 

În cazul crizei zborurilor Blue Air, au apărut cu mesaje publice premierul, ministrul Mediului și purtătorul de cuvânt al Guvernului. Sorin Grindeanu însă, ministrul PSD al Transporturilor nu a avut nimic de comentat în această criză. Din câte se pare, Blue Air are datorii uriașe. 

Blue Air are datorii semnificative şi faţă de Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), a afirmat, marţi, purtătorul de cuvânt al CNAB, Valentin Iordache.

"Blue Air are datorii la aeroport, dar acesta nu a fost un motiv pentru anularea acestor curse. Au fost acumulate în ultimii ani şi sunt semnificative. Noi ne-am luat anumite garanţii, astfel încât să fim siguri că ne vom recupera aceste datorii", a spus Iordache, răspunzând unei întrebări din partea presei.

De asemenea, el a admis că Blue Air va trebui să plătească tariful de parcare pentru aeronavele care nu s-au mai ridicat de la sol, indiferent de motiv.

"Şapte avioane nu au plecat în cursă. Aceste avioane urmau să vină şi să plece într-o altă cursă, deci alte şapte curse anulate, dar o parte dintre ele sunt efectuate cu acelaşi avion, iar o parte cu alte avioane. Cert este că platforma este mai aglomerată ca de obicei, dar aceasta este o situaţie pe care noi o gestionăm şi avem back-up, avem plan de contingenţă, astfel încât să nu fie afectate şi zborurile celorlalte companii aeriene, să nu fie afectaţi şi alţi pasageri. (...) Orice companie aeriană doreşte să aibă avioanele în aer şi nu la sol, pentru că în aer produc bani, la sol consumă. Evident că orice aeronavă staţionează pe platformă plăteşte acel tarif de parcare indiferent de motivul staţionării", a explicat el.

Reprezentanții aeroportului au încercat să mai "dreagă busuiocul"



Potrivit reprezentantului CNAB, pasagerii care trebuiau să zboare cu aeronavele Blue Air au primit alimente şi apă din partea agentului de handling, iar după ce au ajuns la terminalul Plecări au intrat în grija companiei aeriene, care a oferit fiecăruia, în funcţie tipul de bilet pe care-l avea, returnarea banilor sau reprogramare sau o altă variantă în care să-şi continue drumul într-una din zilele viitoare.

"Pasagerii au fost supăraţi, evident pentru anulare, dar nu recalcitranţi. Au înţeles care este situaţia şi s-au comportat foarte bine. Au primit alimente şi apă din partea agentului de handling. În caz că va fi nevoie, suntem şi noi pregătiţi să le oferim ceva asemănător. Cert este că aceştia, după ce au ajuns la terminalul de plecări, au intrat în grija companiei aeriene, care a oferit fiecăruia în funcţie de ce tip de bilet avea şi în funcţie de ce condiţii erau menţionate în acel bilet returnarea banilor sau reprogramare sau o altă variantă în care să-şi continue drumul într-una din zilele viitoare. Trebuie precizat că biletul este un contract între pasager şi compania aeriană, aşa că toate clauzele de acolo sunt între cele două părţi. Noi, cei de la aeroport, doar ne asigurăm pe cât posibil că cele două părţi îşi îndeplinesc îndatoririle, respectiv că pasagerii vor trece prin toate controalele necesare anterior zborului, iar compania aeriană direct sau prin intermediul agentului de handling propriu oferă serviciile pe care s-a obligat să le ofere prin vânzarea biletului. Obligaţia companiei aeriene prin intermediul agentului de handling a fost să le ofere asistenţă, alimente, apă şi să-i conducă şi cu sprijinul nostru în zona publică a terminalului, împreună cu bagajele", a precizat Iordache.

Blue Air Aviation a anunţat marţi că suspendă până luni, 12 septembrie, toate cursele programate a pleca de pe aeroporturile din România.

Potrivit reprezentanţilor operatorului aerian, suspendarea zborurilor a fost determinată de faptul că, din cauza popririi tuturor conturilor companiei de către Ministerul Mediului, Blue Air se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice.

Premierul Nicolae Ciucă discută, marţi seara, cu miniştrii de resort şi autorităţile implicate în gestionarea situaţiei cetăţenilor români afectaţi de oprirea zborurilor Blue Air, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0