Belgia - Publicitatea pentru jocuri de noroc va fi interzisă. Măsură de contracarare a „normalizării” viciuliui

Elena Didila / 11 mai 2022, 08:52 Salveaza PDF Comentarii
Fotografie creată de Drew Rae, de la Pexels
Fotografie creată de Drew Rae, de la Pexels

Sponsorizarea pariurilor pe canalele sportive va fi complet interzisă din 2025. Celelalte măsuri vizează contracararea „normalizării” fenomenului.

Belgia va interzice cele mai comune forme de publicitate pentru jocuri de noroc, impunând limite severe pentru sponsorizarea cazinourilor, pariurilor și loterielor.

 Măsura  a fost anunțată de vicepremierul și ministrul Justiției, Vincent Van Quickenborne. „În viitor, doar persoanele care vor să joace și caută în mod activ informații vor putea găsi reclame despre joc”, a explicat ministrul într-un comunicat.

Noile reguli urmăresc să contracareze „normalizarea” jocurilor de noroc, în special în ceea ce privește publicitatea adresată minorilor. Prevederea limitează sau interzice cu fermitate majoritatea formelor de publicitate pentru jocuri de noroc: de la reclame la televiziune și radio la publicitate video pe site-uri web și platforme sociale, la reclame în reviste sau ziare și panouri publicitare.

 

Companiile vor putea în continuare să facă publicitate pe conturile lor de socializare, dar fără posibilitatea de interacțiune și cu mesaje video limitate la cinci secunde. Sponsorizarea pariurilor pe canalele sportive va fi complet interzisă începând cu 1 ianuarie 2025, mai multe măsuri restrictive care intră în vigoare înainte de interdicția totală.

 

Companiile de pariuri vor avea voie să facă publicitate în locurile fizice în care se joacă jocul și pe paginile lor web sau în rezultatele căutării Google, dar numai utilizatorilor care introduc termeni de căutare legați de joc. 

Pe lângă lista formelor de publicitate interzise și permise, decretul guvernului belgian stabilește și o serie de reguli etice generale pe care trebuie să le respecte formele de publicitate ale jocului care sunt încă permise: de exemplu, spoturile promoționale nu vor mai fi capabil să folosească „personaje fizice” sau „personaje fictive”, scrie Europa Today.

O interdicție care va împiedica și sponsorizarea pariurilor de către fețe cunoscute ale televiziunii, divertismentului și lumii sportului.

Se estimează că în Belgia există peste 100.000 de jucători activi. O treime dintre ei sunt puternic dependenți. Acești „jucători cu probleme” finanțează până la 40% din veniturile companiilor de jocuri de noroc, astfel încât miliarde de profituri „se realizează pe spatele persoanelor cu dependențe”, a conchis Van Quickenborne.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy