Bătaia de joc de la Ministerul Transporturilor, după ce un pasager a căzut în gol de pe noua autostradă: "Sunt manipulări" 

Bogdan Bolojan |
Data actualizării: | Data publicării:

Asociația Pro Infrastructură acuză Ministerul Transporturilor că nu-și asumă vina niciodată pentru acceptarea unor proiecte care nu asigură pe deplin siguranța oamenilor. Este și cazul pasagerului care a coborât din mașină în urma unui accident și de teamă că o mașină va veni din spate și-i va lovi, a sărit între sensurile de circulație, doar că acesta se afla pe un pod fără să-și dea seama, iar între benzi era un gol cu o înălțime de peste 20 de metri. 

Incidentul a avut loc recent, pe proaspăt inauguratul tronson de autostradă Sibiu-Boița. Asociația Pro Infrastructură (API) acuză că Ministerul Tranporturilor merge pe vechea placă "mortul este de vină". 

"Căderea în gol și manipularea la CNAIR și MT. Observăm de mulți ani un fenomen foarte grav: la accidente mortale cauzate de starea sau proiectarea deficitară a infrastructurii, autoritățile se unesc într-un cor pe mai multe voci și ni se cântă că "mortul e de vină" și că "drumul respectă normativele în vigoare". Așa am văzut, de exemplu, la celebrul nod A1-A6 de la Balinț, unde avem bretea bidirecțională fără separator de sens, în curbă, la intersecția a două autostrăzi!Aceste scuze de doi lei au atins noi culmi după accidentul de duminică seară de pe Autostrada A1 Sibiu-Boița, când un om a căzut în gol neștiind că se află pe pod.

CNAIR: Autostrada nu este pentru pietoni

Încercând să ascundă că nu au învățat nimic din primul incident similar, petrecut în 2018 pe A3 Turda-Gilău, oficialii de rang înalt din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România aruncă public tot felul de informații scoase din context și motive irelevante: "autostrada nu este pentru pietoni", "era afișată restricție de viteză la 60", "anvelopele celui care a provocat accidentul erau uzate".

Asemenea manipulări deturnează atenția de la un lucru evident: indiferent de circumstanțe, faptul că un om e lăsat să cadă în gol este, în primul rând, vina geniilor din CNAIR care au aprobat proiectul. Și ce valoare mai au auditurile de siguranță rutieră dacă nu se observă (că lipsește) un element simplu? Un grilaj care să acopere distanța dintre cele două sensuri pe viaduct. Lipsa de respect pentru viața omului este flagrantă. În loc să se ia urgent măsurile care se impun, oficialii CNAIR și MT tratează evenimentul ca pe o problemă de imagine. Așteptăm decizii și acțiuni concrete de îmbunătățire a proiectării și execuției tuturor elementelor de siguranță pe drumurile noi și pe cele existente, în loc de slogane ieftine și/sau ascunderea după motive puerile care nu au nicio legătură cu factorii care au produs incidentul," anunță Asociația Pro Infrastructură. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel