350 de camioane cu cereale furate din Ucraina, duse în Crimeea. Cozi uriașe de TIR-uri: „Lanțurile de aprovizionare, afectate”

Loredana Iriciuc / 28 iun 2022, 08:36
350 de camioane cu cereale furate din Ucraina, duse în Crimeea. Cozi uriașe de TIR-uri: „Lanțurile de aprovizionare, afectate”
350 de camioane cu cereale furate din Ucraina, duse în Crimeea. Cozi uriașe de TIR-uri: „Lanțurile de aprovizionare, afectate”

Forțele ruse au fost acuzate în mod repetat că au furat cereale de la fermierii ucraineni din zonele ocupate, precum și alte culturi ca semințe de floarea soarelui, împreună cu îngrășăminte și echipamente agricole. „Ne-au furat cerealele, ne-au distrus echipamentele”, se plâng fermierii a căror muncă de-o viață a fost distrusă de invadatori. 

Potrivit unui fermier ucrainean, rușii ocupă în prezent 80% din hectarele pe care le cultivă. Potrivit imaginilor de pe camerele de supraveghere și datelor GPS, TIR-urile cu grâne furate iau calea Crimeei, informează Observator. Există două puncte principale de intrare, prin Chonhar și Armiansk, unde sunt observate aproape zilnic cozi uriașe de TIR-uri.

Acest nivel de trafic rutier în Crimeea este neobișnuit, deoarece Ucraina nu a avut acces în zonă de când a fost anexată de Rusia în 2014 și exportă cereale și alte produse prin alte părți.

Potrivit imaginilor din satelit, la intrarea în orașul Dzhankoi sunt observate cozi uriașe, cu 350 de camioane, care așteaptă lângă depozitele de cereale și în apropierea unei gări, unde sunt pregătite vagoanele pentru a prelua această încărcătură. Trenurile din Dzhankoi sunt conectate cu porturile din Sevastopol și Kerci, de unde produsele pot fi transportate în Rusia sau în străinătate. 

 

Unde ajunge grâul ucrainean din Crimeea?

 

Prima dată, „rușii transportă cerealele în Crimeea, de unde ajung apoi în porturile Kerci sau Sevastopol, apoi încarcă grânele pe nave rusești către strâmtoarea Kerci”, explică Andrii Klymenko, un expert care monitorizează în mod regulat mișcările navelor în jurul Crimeei.

„Acolo, în strâmtoarea Kerci [între Crimeea și Rusia], ei transferă cereale ucrainene de pe nave mici pe vrachiere, unde sunt amestecate cu cereale din Rusia - sau, în unele cazuri, navighează în această zonă doar pentru a da impresia că, de fapt, încarcă cereale din Rusia”. Ulterior, sun exportate cu certificate rusești. 

Și la terminalul Avlita din portul Sevastopol, din vestul Crimeei, s-a înregistrat un nivel ridicat de activitate pe tot parcursul lunii iunie. 

Această activitate poate avea legătură doar cu cerealele transportate din Ucraina. „Crimeea nu cultivă prea multe cereale pentru export”, potrivit Mariei Bogonos, expert în politici agricole la Școala de Economie din Kiev. De asemenea, nu ar avea sens din punct de vedere geografic ca Rusia să folosească Sevastopolul pentru a-și exporta propriile cereale.

Dar Mike Lee, un expert în agricultură la Green Square Agro, care a lucrat atât în Ucraina, cât și în Rusia, spune că unele cereale care ies din Crimeea ar putea face parte din recoltele de anul trecut, păstrate în depozit din cauza războiului. „Crimeea este sub controlul Rusiei, iar lanțurile de aprovizionare au fost afectate și acolo”.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0