Vehiculele rutiere lente, care merg cu maximum 25 km/h, înmatriculate şi înregistrate de RAR

Deputatul UDMR Attila-Zoltán Cseke a depus la Senat un proiect care prevede ca vehiculele rutiere, care se deplasează cu maximul 25 km/h, să fie înmatriculate şi înregistrate de către Regia Autonomă „Registrul Auto Român” (RAR). Excepţie fac doar cele înmatriculate într-un alt stat membru al UE.

Propunerea legislativă, înregistrată la Senat în procedură de urgenţă vizează modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr.78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România.

Astfel, la articolul 1 este introdus un nou alineat cu următorul cuprins: „Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculelor rutiere lente, care au fost deja înmatriculate într-un stat membru al Uniunii Europene".

Articolul 1 alineatul (1) al Ordonanţei în vigoare prevede că: „Vehiculele rutiere pot fi înmatriculate sau înregistrate în România numai după omologarea şi certificarea autenticităţii acestora, după caz, de către Regia Autonomă «Registrul Auto Român», denumită în continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului".

De asemenea, proiectul propune introducerea unui nou punct în actul normativ care defineşte vehiculul rutier lent: „vehicul rutier antrenat de un motor încorporat, şi care constructiv pe drum plan nu se poate deplasa cu o viteză mai mare de 25 km/h".

„Prezenta propunere legislativă vizează modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2002 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România, în sensul introducerii unei noi categorii de vehicule, şi anume a vehiculelor lente, pentru a putea fi înmatriculate şi înregistrate de către Regia Autonomă «Registrul Auto Român», nefiind prevăzut la momentul actual în legislaţia naţională o procedură permisivă cum este în cazul altor ţări membre ale UE", arată iniţiatorul, în expunerea de motive a proiectului de lege.

 

Explicațiile UDMR

 

Deputatul UDMR explică faptul că din categoria vehicule rutiere lente fac parte din această categorie o gamă variată de vehicule, care oferă printre altele soluţii eco-friendly, precum şi soluţii de transport avansate cu vehicule electrice, pentru a reduce poluarea cu CO₂", conform sursei citate.

Ele sunt uşor de utilizat şi pot servi atât companiilor, cât şi persoanelor fizice pentru a transporta mărfuri şi persoane în interiorul oraşelor, în zona industrială sau în zona montană, mai susţine parlamentarul Uniunii.

„Aceste vehicule sunt înmatriculate şi folosite în diferite ţări aparţinând UE, având utilizare conform unor reguli precise pe drumurile publice, cum ar fi limitarea vitezei la maximum 25 km/h. Ţările europne precum Austria, Slovacia, Germania, Malta, Slovenia, Croaţia, Polonia, Olanda au găsit soluţia legislativă proprie pentru punerea în circulaţie a acestor vehicule, chiar sub denumirea de «vehicul lent», reuşind astfel să reducă poluarea, datorită faptului că pentru distanţele scurte utilizează vehiculele sus-menţionate", conchide iniţiatorul proiectului de lege, în expunerea de motive.

Iniţiativa legislativă a fost depusă, în procedură de urgenţă, la Senat, prim for sesizat, decizională fiind Camera Deputaţilor.

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

diaspora.n-nxt.27