Un grup de cercetători străini a ajuns la concluzia că persoanele cu ochii albaștri sunt mai predispuse să fie dependente de alcool

Data actualizării: | Data publicării:
Foto: Unsplash

Cercetările privind pericolele alcoolului de la Universitatea din Vermont au descoperit ceea ce pare a fi o legătură între persoanele care au ochii albaștri și un risc mai mare de alcoolism.

Studiul, condus de Dr. Arvis Sulovari și de profesorul asistent Dawei Li în 2015, a fost primul care a stabilit o legătură directă între culoarea ochilor unei persoane și riscul de dependență de alcool.

Timp de ani de zile, profesorul Li a lucrat la generarea unei baze de date cu peste 10.000 de persoane care au fost diagnosticate cu cel puțin o boală psihiatrică.

Printre acestea se numărau afecțiuni precum adicția și dependența de alcool, expertul în microbiologie și genetică moleculară afirmând că acestea sunt "tulburări complexe" și că sunt implicate "multe gene" și "mulți factori declanșatori de mediu".

Sunt persoanele cu ochii albaștri mai predispuse să fie dependente de alcool?

Cercetătorii au luat această bază de date de mii de persoane și i-au identificat pe cei cu dependență de alcool, iar din studierea rezultatelor s-a făcut o descoperire fascinantă.

Baza lor de date a filtrat apoi pacienții cu ascendență europeană, ajungând la un total de 1.263 de eșantioane.

Dr. Sulovari a observat ceea ce părea a fi o legătură între culoarea ochilor unei persoane și dependența de alcool, iar cercetătorii și-au verificat munca de trei ori pentru a fi siguri.

"Acest lucru sugerează o posibilitate intrigantă - culoarea ochilor poate fi utilă în clinică pentru diagnosticarea dependenței de alcool", a declarat Dr. Sulovari.

Aceștia au descoperit că persoanele cu ochii mai deschise la culoare păreau să aibă rate mai mari de dependență de alcool în comparație cu persoanele cu ochii mai închise la culoare.

S-a constatat că verdele, griul și mai ales nuanțele de albastru au avut cele mai mari tendințe spre rate mai mari de alcoolism, în timp ce persoanele cu ochi căprui închis au fost mai puțin predispuse la acest lucru.

Care este legătura dintre culoarea ochilor și dependența de alcool

De asemenea, un studiu suplimentar a constatat că componentele genetice care stau la baza culorii ochilor unei persoane se aliniază cu același cromozom ca și genele care au fost legate de consumul excesiv de alcool.

Cu toate acestea, înainte de a începe să folosiți culoarea ochilor pentru a ghici cât de probabil este să deveniți alcoolic, studiul este primul de acest fel, iar cercetătorii au declarat că "încă nu cunosc motivul" pentru care se întâmplă acest lucru.

Va fi nevoie de mult mai multe teste și studii pentru a stabili legătura potențială dintre culoarea ochilor și o rată mai mare de dependență de alcool.

Cercetătorii au planificat să efectueze teste suplimentare privind legăturile dintre mediul cultural și constituția genetică a unei persoane, pentru a completa mai clar imaginea de ce oamenii sunt așa cum sunt.

Potrivit profesorului Li, atât de multe cunoștințe despre genetica noastră sunt "încă necunoscute", iar ceea ce am învățat despre gene în ultimii 20 de ani "poate explica doar un mic procent" din ceea ce vedem.