Scandal în UK pe seama muncitorilor români

Echipa Stiri Diaspora / 5 mar 2018 Salveaza PDF Comentarii
Pope Francis looks on as he arrives to lead the weekly general audience in Saint Peter's Square at the Vatican March 27, 2013. Holy Week is celebrated in many Christian traditions during the week before Easter.  REUTERS/Tony Gentile (VATICAN - Tags: RELIG
Pope Francis looks on as he arrives to lead the weekly general audience in Saint Peter's Square at the Vatican March 27, 2013. Holy Week is celebrated in many Christian traditions during the week before Easter. REUTERS/Tony Gentile (VATICAN - Tags: RELIGION)
Guvernul britanic a dat zeci de milioane de euro pentru crearea de locuri de muncă pentru englezi. În schimb, un constructor de nave a angajat sute de români.

 

Este scandal cât casa în Marea Britanie după ce s-a aflat că o navă de cercetare polară, menită să stimuleze crearea de locuri de muncă în regiunea Merseyside este construită de imigranți.

 

Proiectul în valoare de 200 de milioane de lire sterline a fost aprobat de Guvern în 2015 iar nava urmează să intre în serviciul British Antarctic Survey în anul 2019.

 

Potrivit presei din Regat, ceea ce se dorea a fi cel mai mare proiect de construcții navale din Marea Britanie, o investiție de sute de milioane de lire sterline finanțată de Guvernul britanic pentru a crea locuri de muncă pentru muncitorii englezi, s-a transformat într-un fiasco. Nu mai puțin de 80 % dintre muncitorii angajați sunt români sau polonezi în timp ce numai 5 muncitori britanici au fost angajați de constructor.

 

Unul dintre angajați s-a plâns jurnaliștilor de la The Sun, sub protecția anonimatului: "Săptămâna trecută am văzut cum două autobuze transportă sudori și montatori români. Șefii îi plătesc români cu 9 lire sterline pe oră. Localnicii în schimb ar trebui să primească 14 de lire sterline și astfel s-a ajuns în situația în care nu ne vor.”

 

La rândul lor, reprezentanții companiei Cammell Laird, cea care se ocupă de construcția navei, au recunoscut că "au recrutat peste 300 de ingineri europeni cu înaltă calificare pentru a susține forța de muncă de bază." deoarece în plan local nu au putut găsi specialiști.

 

Nava de 128 de metri lungime a fost numită RRS Attenborough cu toate că în urma unui concurs realizat în 2016, localnicii au ales numele de Boaty McBoatface.

 

Potrivit unor informații pe surse, Cammell Laird intenționează să folosească nu mai puțin de 200 de muncitori români care vor fi folosiți începând cu luna ianuarie 2018 la construcția viitoarelor fregate tip 31 ce vor intra în dotarea British Navy.

 

Get it on App Store Get it on Google Play

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI



Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

n-nxt.12