Te lovești de o problemă deosebită și vrei să o semnalezi? Ai nevoie de ajutor pentru reintegrarea pe piața muncii? Așteptăm mesajele tale de luni până vineri între orele 9:00 și 18:00 la numărul de telefon 0722.264.462 sau pe email la redactia@stiridiaspora.ro.
Conținuțul acestui site nu reprezintă poziția oficială a Secretariatului General al Guvernului – Departamentul pentru Românii de Pretutindeni.

EXCLUSIV  Primul pas pentru a deveni antreprenor, la întoarcerea în țară: cum se face un plan de afaceri

Anca Mihailov / 4 noi 2020, 11:16 Salveaza PDF Comentarii

Concursurile de planuri de afaceri au departajat simplii cursanți de viitorii antreprenori, la cursurile de antreprenoriat făcute pentru acordarea granturilor din fonduri europene nerambursabile. Tocmai de aceea, cunoștințele despre felul în care se face un bun plan de afaceri sunt foarte importante pentru românii din diaspora care vor să se întoarcă în țară și să devină antreprenori.

Experiența ultimilor trei ani a arătat că cele mai bune planuri de afaceri, selectate pentru finanțare, au stat la baza unor businessuri de succes. Viziunea și strategia sunt foarte importante, ca și planificarea și sincronizarea cu trendurile pieței. La fel de important, atât pentru finanțator, cât și pentru antreprenor, este nivelul de cunoaștere a domeniului în care se deschide un start-up.

Afacerile de succes deschise astfel arată că doar cei care au avut pregătire profesională și experiență în domeniile în care au deschis start-up-urile au reușit să le și mențină de piață, cu profit, după ce s-a încheiat perioada de finanțare. Astfel, cei care gestionează noile granturi pun și o astfel de condiție eliminatorie.

 

Ce este un business plan

 

Planul de afaceri nu a fost luat în considerație de mulți antreprenori care ulterior au avut de pierdut sau chiar au ajuns la faliment. S-a întâmplat acest lucru pentru că mulți consideră că pot improviza și reinventa businessul permanent sau că un business plans este lipsit de aplicabilitate practică și pierdere de timp. Practica demonostrează că nu este deloc așa. Planul de afaceri identifică, în mod realist, ce se poate și ce nu se poate face - este o „hartă” cu un „traseu”. Îl ajută pe antreprenor să navigheze și să păstreze un număr de repere fixe la care se raportează.

Business Planul este și o analiză care identifică factorii, resursele și capabilitățile companiei, în raport cu condițiile de piață, lucru extrem de util pentrua înțelege ce e de făcut. Business planul trebuie să conțină o parte scrisă, care face o analiză a contextului - piață, tendințe, concurență - și o parte calculată, cu tabele în Excel care evaluează implicațiile operaționale și financiare, pregătind un scenariu financiar de viitor. Unii antreprenori se rezumă doar la partea de tabele, pentru a avea o imagine mai clară asupra business-ului, pentru interiorul firmei, în timp ce atunci când se cere un business plan formal, primează textul și sunt ignorate cifrele și calculele.

De fapt, ambele componente sunt la fel de importante. Toate acestea se învață la cursurile de antreprenoriatpremergătoare acordării unei finanțări.

 

Care sunt pașii de urmat

 

De cele mai multe ori, finanțatorul – fie administrator de granturi sau bancă - indică o structură foarte clară a planului de afaceri și, uneori, criteriile de evaluare. Cei care sunt tentați să denatureze adevărul, pentru a obține o finanțare, trebuie să știe că decontul eșecului îl vor face tot ei, oricât ar fi de tentantă suma pe care ar putea să o primească pentru deschiderea unui strat-up. Astfel, analizele trebuie să fie cât să poate de corecte și raliste.

Partea de descriere trebuie să conțină ideea și model de business - cum se va face profit; segmentul de piață căruia se adresează afacerea; echipa și de ce acea formulă va avea succes; resurse și capabilități disponibile și necesare; analiza SWOT - puncte tari, puncte slabe, oportunități și amenințări; descrierea momentului curent – etapa de la care se pornește și care sunt pașii următori; descrierea pașilor și explicații pentru cifrele prezentate.

Partea de tabel trebuie să includă: date operaționale istorice și curente (volum de vânzări, tipuri de produse, prețuri, parametri care influențează costuri fixe, parametricare influențează costuri variabile). Datele trebuie să fie structurate în funcție de particularitățile afacerii.Cursurile de antreprenoriat sunt foarte utile, tocmai pentru că se învață fiecare pas în parte, cu analizarea unor exemple concrete și cu exerciții care să-i poată ajuta pe viitorii patroni să aibă o viziunecât mai amplă asupra afacerii și a pieței.

 

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play


  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI


Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

nxt.23
YesMy