Mai multe orașe din Italia introduc limita de viteză de 30 km/h. Lista completă

StiriDiaspora Team |
Data publicării:

Planul „Città 30” al orașului Bologna, conform căruia limita de viteză va fi de 30 km/h, a inspirat mai multe zone din Italia să introducă limite de viteze pentru șoferi. 

 

Autoritățile din Bologna s-au confruntat cu un val de critici  inclusiv din partea guvernului italian după ce au introdus limită de viteză de 30 km/h menită să îmbunătățească calitatea aerului și siguranța rutieră, însă nu este singurul oraș care a aprobat aceste reguli. Anul acesta alte două orașe vor limita viteza pentru șoferi.

Bologna a devenit anul acesta primul oraș important al Italiei care a introdus o limită de viteză de 30 km/h pe 70% din drumurile din centrul orașului în cadrul planului său „Città 30” , anunțat pentru prima dată în 2022 și inițial prevăzut să intre în vigoare până în iunie 2023.

Mișcare Città 30, critici și proteste

Aprobarea Città 30 a fost întâmpinată săptămâna trecută cu un protest din partea șoferilor de taxi din Bologna. 

Matteo Salvini, ministrul Transporturilor din Italia, s-a angajat săptămâna aceasta să introducă noi reguli la nivel național care să dicteze limitele de viteză în orașe. Astfel, ar bloca noua regulă introdusă inițial la Bologna.

Salvini a criticat mult timp planul „Città 30”, susținând că ar îngreuna viața rezidenților, precum și oamenilor care lucrează în oraș și ar genera „mai mult trafic și amenzi”.

Deși Bologna este cel mai mare oraș italian care a introdus măsura, nu este primul și multe alte autorități locale, inclusiv municipalitatea din Roma, caută acum să le urmeze exemplul în următorii câțiva ani.

Orașele din Italia care vor introduce limită de viteză 

Orașul Parma plănuiește să introducă aceleași reguli din 2024, în timp ce capitala toscană Florența a aprobat cinci zone de 30 km/h în centrul orașului la începutul acestei luni.

Torino urmează să introducă primele limite de 30 km/h în acest an, ca parte a planului său mai larg de îmbunătățire a infrastructurii de transport, care vizează reducerea smogului și creșterea gradului de locuință.

Între timp, primarul Romei, Roberto Gualtieri, a promis că va introduce limita pe 70% din drumurile capitalei până la sfârșitul mandatului său, care expiră în 2026.

La Milano, deși consiliul municipal a votat în favoarea limitelor de viteză mai mici și a altor limitări de trafic pe drumurile centrale , nu este clar când ar putea intra în vigoare acestea.

Primarul orașului Milano, Beppe Sala, a declarat în această săptămână că o limită de 30 km/h ar fi „imposibilă” de implementat în capitala Lombardiei.

De remarcat este faptul că aproape toate orașele care caută să încetinească traficul sunt în nordul sau centrul-nordul Italiei. În zona de sud, s-a raportat puțin interes față de aceste măsuri.  

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății, riscul de deces al unui pieton lovit de o mașină condusă cu 50 km/h este de 80%. Riscul scade la 10% la 30 km/h.

Limita de viteză pe drumurile din orașele și orașele italiene este în general de 50 km/h, iar pe autostrade (autostrăzi) este de până la 130.

Mulți rezidenți italieni sunt foarte dependenți de mașini ca mijloc de transport principal: Italia are a doua cea mai mare rată de deținere de mașini din Europa, cu 670 de vehicule la 1.000 de locuitori, pe locul doi după Luxemburg cu 682, potrivit agenției de statistică Eurostat .



Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel