Descoperire de excepție a arheologilor într-un mormânt din România. Era cea mai bogată femeie

Bogdan Bolojan |
Data actualizării: | Data publicării:

Descoperire de excepție într-un mormânt din România, relatează presa internațională.

Arheologii au descoperit în cursul unor săpături în România obiecte datând din epoci diferite. Mormântul unei femei de 6.500 de ani a constituit însă una din cele mai interesante descoperiri. Pe planeta noastră s-au făcut deja numeroase descoperiri din cele mai vechi timpuri. Urme şi fosile de dinozauri fac parte din cele mai interesante obiecte descoperite de cercetători.

Vezi și Iată cine este patronul Blue Air. Se pregateste ieșirea de pe piață? Compania a anulat azi toate zborurile până pe 12 septembrie

Dezvelirea unor morminte vechi ne oferă adesea informaţii despre strămoşii noştri, ritualele şi modul lor de viaţă. La Oradea în România arheologii nu au dat doar de un astfel de mormânt vechi de milenii, ci au descoperit şi o adevărată comoară. (detaliile le găsești la finalul articolului).

Mormântul unei foarte bogate femei, din zona României de astăzi

În timpul unor săpături arheologii de la Muzeul Ţării Crişurilor au găsit în afara unor obiecte din neolitic, epoca de bronz, Imperiul roman, evul mediu, şi mormântul unei femei, vechi de 6.500 de ani care a fost îngropată cu numeroase inele antice de aur. Potrivit cercetătorilor, mormântul datează din epoca cuprului şi conţine pe lângă cele 169 de inele de aur şi 800 de mărgele din os, ca o brăţară de cupru. Văzând aceste obiecte valoroase, cercetătorii consideră că trebuie să fi fost vorba de o femeie "extrem de bogată" - a relatat directorul muzeului, Gabriel Moisa, unui ziar românesc.

Citește și Companie de stat româneacă de 2 miliarde euro, vândută cu 500 000 euro. Văcăroiu spune că 70% din privatizări au fost făcute greșit

Pe baza mărimii rămăşiţelor şi a lipsei armelor arheologii au identificat scheletul ca aparţinând unei femei. Starea dinţilor a constituit o altă dovadă pentru statutul ei social de elită. Arheologul principal Călin Ghemiş a descris obiectele ca o "descoperire fenomenală". "O asemenea comoară nu se mai găseşte în Europa Centrală şi de Est" - a precizat Ghemiş. Resturile din mormânt lasă să se înţeleagă că mormântul mai ascunde şi alte secrete. De aceea oasele se vor supune în diferite laboratoare testelor ADN. "Vrem să descoperim cărei culturi îi aparţinea persoana şi dacă inelele sunt făcute din aurul regiunii transilvane" - a explicat directorul muzeului, conform Rador.