Constructorul centurii de Sud a Timișoarei, amenințat cu rezilierea contractului: „Nu mai au nicio scuză să nu lucreze“

Nicoleta Nicolau / 26 aug 2022, 16:02
sursa foto: Facebook Irinel Scrioșteanu
sursa foto: Facebook Irinel Scrioșteanu

Constructorul italian al variantei ocolitoare Timișoara Sud a fost amenințat cu rezilierea contractului, după ce ministrul Transporturilor a constatat că lucrările durează prea mult.

Constructorul italian de pe şantierul Variantei Ocolitoare Timişoara Sud a primit un ultim avertisment din partea ministrului Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, şi riscă rezilierea contractului, dacă nu creşte ritmul de lucru.

'Am avut o discuţie şi cu constructorul italian de pe şantierul Variantei Ocolitoare Timişoara Sud. Este ultimul avertisment pe care-l dau acestui constructor, care înregistrează întârzieri şi pe alte şantiere (Tronsonul 1, al Drumului Expres Craiova-Piteşti şi sectorul Centurii Bucureşti cuprins între DN 2 şi A2). Înţeleg că şi-au rezolvat problemele financiare, deci nu mai au nicio scuză să nu lucreze', a semnalat Grindeanu, vineri, într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Şeful de la Transporturi spune că acesta a primit deja certificate negative şi se ia în calcul rezilierea, dacă nu creşte ritmul de lucru. 'Chiar cu riscul ca şantierele să stagneze câteva luni, vom lua această măsură, dacă va fi cazul! După aceea vom face demersurile legale pentru ca noile contracte să fie atribuite unor constructori mai buni. În România, contractele trebuie să fie respectate şi legea trebuie să fie aplicată tuturor, în egală măsură!', a notat el.

Cei 25 de km ai Centurii Timişoara Sud cuprind 5 intersecţii, 3 noduri rutiere, 3 poduri, 7 pasaje şi 2 parcări de scurtă durată. Centura Timişoara Sud este proiectată să lege ieşirea din Timişoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chişoda, Giroc, Moşniţa şi Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri.

De proiect şi execuţie se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depăşeşte 60 de milioane de euro. Grindeanu a adăugat că în cursul zilei de vineri a verificat lucrările pe şantierul drumului de legătură A1- DN 6.

'Progresul fizic se apropie de 15 %, iar în ultima perioadă mobilizarea în şantier a crescut. Constructorul italian a precizat că a depăşit problemele legate de descărcările arheologice şi s-a angajat că va avea un progres lunar de aproximativ 7%. Lucrarea nu este grea, dar necesită un ritm susţinut de lucru pentru a putea fi încheiată anul viitor (2023)', a subliniat ministrul.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0