Clienta unui restaurant, revoltată că patronul i-a cerut o taxă pentru încărcarea telefonului

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

Un simplu gest, care în alte situații ar fi trecut poate neobservat, a reușit să devină viral pe internet și să provoace o dezbatere aprinsă. În plină vară, într-un sezon marcat de scumpiri la absolut toate serviciile de pe litoralul italian, de la șezlonguri și umbreluțe până la prețurile din restaurante, o clientă a povestit pe rețelele sociale experiența sa neobișnuită dintr-un stabiliment din Ostia, cartier aflat pe litoralul Romei.

Femeia, care frecventa de aproape o lună restaurantul „Urbinati” situat pe via Paolo Toscanelli 121, a relatat că, într-o zi caniculară, telefonul său mobil s-a descărcat complet. A mers la personal și a întrebat dacă îl poate pune la încărcat pentru câteva zeci de minute. Răspunsul primit a surprins-o: pentru 30 de minute de încărcare urma să plătească 50 de cenți.

Clienta a acceptat condiția, însă când s-a întors după 42 de minute să își recupereze dispozitivul, a avut parte de o surpriză și mai mare. I s-a înmânat un bon fiscal pe care apărea scris clar „charge – carica” și suma totală de 1 euro. „Cred că, odată cu asta, am atins fundul prăpastiei”, a comentat femeia pe rețelele sociale, unde a publicat și dovada plății.

De la un bon fiscal, la o dezbatere generală

Povestea s-a răspândit rapid în special pe grupurile de cartier și a generat sute de reacții. Mulți utilizatori au considerat că decizia administratorilor restaurantului este exagerată și lipsită de bun-simț, fiind vorba doar de o banală încărcare de telefon, gest pe care alte localuri îl fac gratuit ca parte a relației de respect și fidelizare față de clienți.

„În opinia mea, să faci un client să plătească pentru încărcarea telefonului mobil înseamnă pur și simplu să-l alungi. Nu a cerut să-și încarce o mașină electrică, ci un telefon”, a scris Roberto, membru al grupului „Liberamente – Infernetto e Dintorni”. Comentariul său a adunat rapid numeroase aprecieri, devenind reprezentativ pentru majoritatea celor care au condamnat gestul.

Pe de altă parte, câțiva internauți au încercat să aducă un punct de vedere mai echilibrat. Printre ei, un utilizator pe nume Walter, care a explicat: „Gestorul stabilimentului i-a comunicat clar prețul înainte, iar doamna a acceptat. În plus, i s-a eliberat și bon fiscal, deci nu văd unde este problema. Dacă nu era de acord, putea refuza”.

Între corectitudine și imagine publică

Situația deschide însă o discuție mai amplă despre granița dintre legalitate și bunăvoință în relația dintre comercianți și clienți. Din punct de vedere juridic, nimeni nu contestă că restaurantul avea dreptul să taxeze un serviciu suplimentar, chiar și pentru ceva aparent banal precum o priză de curent. Totuși, foarte mulți consideră că asemenea practici, deși corecte pe hârtie, creează o imagine negativă și îi pot face pe clienți să nu mai revină.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel