EXCLUSIV  Carnet românesc de șofer în Germania. Erich Mocanu atrage atenția: Riscați DOSAR PENAL

Bogdan Bolojan / 16 dec 2019, 12:08 Salveaza PDF Comentarii

Unii dintre șoferii români care s-au mutat în Germania pot avea probleme cu permisele de conducere. Erich Mocanu, de la asociația AEBS a explicat pentru StiriDiaspora.ro cum au ajuns mii de șoferi români care locuiesc în Germania să circule ilegal fără să-și dea seama.  

"Daca un cetățean român vine pentru prima dată în Germania deținând asupra lui un carnet de conducere românesc, poate fără probleme sa conducă in toata țara și în Comunitatea Europeană, chiar dacă el și-a schimbat adresa de ședere în Germania.

Atenție, permisul nu trebuie schimbat în unul german pana nu există modificări la carnetul de conducere. 

Dacă un cetățean român ce trăiește și a anunțat la primăria din Germania că locuiește în Germania „Anmeldung” de mai mult de 185 de zile, atunci acest cetățean este obligat în următoarele cazuri să își transcrie carnetul romanesc in unul german: 

  1. La reînnoirea carnetului la Expirarea Carnetului de Conducere
  2.  La prelungirea atestatului de profesionist (ex. la carnetele C, sau D)
  3.  La adăugarea de clasă: școala de șoferi se face doar in Germania si mai exact in regiunea (landul) unde aveți "Anmeldung".

EXEMPLU:
Ionica deține de 10 ani (2009) un carnet de conducere cl. B romanesc.
In anul 2017 se muta in Germania pentru ca si-a găsit un loc de munca.
In anul 2019, carnetul lui ce era valabil doar 10 ani, expira. Daca Ionica dorește sa conducă mai departe, atunci el este obligat prin legea germana FeV cat si prin legea Europeana sa își reînnoiască carnetul in regiunea (Landul) unde locuiește de mai mult de 185 de zile.

Daca Ionică merge în România și își reînnoiește carnetul de conducere, atunci el va avea probleme pe teritoriul Germaniei.

EXEMPLUL 2:
Ionica deține de 10 ani (2009) un carnet de conducere cl. B si CE romanesc cu tot cu atestat valabil pana in 2019.

În anul 2017 Ionica se muta în Germania pentru ca și-a găsit un loc de muncă.

În anul 2019, licența de șofer profesionist expiră pentru că ea este valabilă doar 5 ani. Daca Ionică dorește sa conducă mai departe, atunci el este obligat prin legea germană FeV cât si prin legea Europeană să își reînnoiască Licența (95) in regiunea (Landul) unde locuiește de mai mult de 185 de zile.

Asta înseamnă că el trebuie sa caute o scoală de șoferi ce este atestata sa ofere cursuri pentru cele cinci module in Germania. După ce Ionică a primit adeverința că are făcute Modulele, atunci trebuie sa meargă la TÜV sau DEKRA sa își facă Testul Medical ca este apt sa mai conducă in domeniul profesional. Cu aceste 2 adeverințe si permisul românesc trebuie sa meargă la Führerscheinstelle (Biroul Federal de Carnete) si sa depună o cerere de transcriere a carnetului in unul german si sa îi si recunoască Atestatele Profesionale.




Ce se întâmplă daca un cetățean român cu domiciliul anunțat de mai mult de 185 de zile in Germania, merge in Romania sa își reînnoiască carnetul sau să adauge o clasa noua?

 

Asta înseamnă că respectivul cetățean conduce pe teritoriul Germaniei fără carnet de șofer valabil în această țară și i se deschide un dosar penal. 

Da, sunt foarte mulți români ce conduc de ani buni pe teritoriul Germaniei cu un carnet de conducere ce nu mai este valabil însă nu au avut probleme doar pentru că au avut noroc. În aceste cazuri exista doua explicații:

  1.  Cetățeanul a avut noroc că nu a intrat intr-un control al Politiei de Circulație.
  2.  Daca a fost controlat, atunci a avut din nou noroc și asta pentru că polițistul nu și-a făcut meseria cum trebuie.



Ce posibilități există daca un cetățean român cu domiciliul anunțat de mai mult de 185 de zile in Germania, merge in România sa își reînnoiască carnetul sau adaugă o clasa nouă și a fost prins de Politia de Circulație Germană  fără un carnet valabil? 



În aceste cazuri, le solicităm șoferilor să nu discute mult cu polițistul de la fata locului. Sa nu dea multe explicații polițistului, pentru că tot ce spune este contra lui chiar dacă la prima impresie pare de ajutor.


In aceste cazuri contactați de urgenta un avocat din domeniul Verkehrsrecht sau pe noi, organizatia AEBS.org sau online prin formularul http://ajutor.aebs.org

Am vrut sa in transcriu carnetul meu românesc in unul German. Cei de la Führerscheinstelle (Biroul Federal al Carnetelor de Conducere) îmi spun că permisul meu nu este valabil, pentru ca reînnoirea lui sau adăugarea de clasa de conducere am făcut-o in Romania, in timp ce eram anunțat cu Anmeldung de mai mult de 185 de zile in Germania.

Și în aceste cazuri vă rugăm să contactați un avocat din domeniul Verkehrsrecht sau pe noi, organizatia AEBS.org. 

In ambele cazuri menționate mai sus, sunt unele posibilități ce profesioniști le pot lua in calcul si încerca sa le aplice. Exista multe sentințe judecătorești Germane cat si ale Curţii Europene de Justiție, ce da posibilitatea de a recupera dreptul de a conduce pe întregul teritoriu UE.

Dar costurile pentru un avocat sunt destul de piperate. Ce altă posibilitate am?



Fiecare cetățean ce trăiește in Germania sau Austria are posibilitate de a se asigura. Această asigurare se numește Verkehrs-Rechtschutzversicherung, costa intre 7,00 și 35,00 €/lunar și preia toate costurile cu avocatul cât si costurile judecătorești.

Din păcate, in Romania nu exista o asemenea asigurare, cu toate ca legiuitorul a emis deja o lege in privința asta, doar ca firmele de asigurare nu au interes să pună la dispoziție un asemenea produs," este mesajul lui Erich Mocanu.

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play


  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy