Tren de 2 kilometri, construit de Elveția. Cele 100 de vagoane au străbătut un traseu spectaculos

Nicoleta Baciu |
Data publicării:
Tren de 2 kilometri, construit de Elveția. Cele 100 de vagoane au străbătut un traseu spectaculos
Tren de 2 kilometri, construit de Elveția. Cele 100 de vagoane au străbătut un traseu spectaculos

În Alpii Elvețieni, St Moritz și-a creat reputația de loc pentru depășirea limitelor în sporturile de iarnă. Acum încearcă să stabilească un nou record, cu cel mai lung tren din lume, relatează CNN. 

Pentru a sărbători cea de-a 175-a aniversare a primei căi ferate din Elveția, industria feroviară a țării s-a unit pentru a forma cel mai lung tren de pasageri din lume - 100 de vagoane, 2.990 de tone și aproape doi kilometri lungime. Format din 25 de noi trenuri electrice „Capricorn”, trenul lung de 1.906 de metri a avut nevoie de aproape o oră pentru a parcurge aproximativ 25 de kilometri ai spectaculoasei linii Albula, inclusă în Patrimoniul Mondial UNESCO.

La fel ca legendara pistă de sanie Cresta Run, linia Albula este renumită pentru curbele sale nesfârșite și coborârile abrupte. O capodoperă a ingineriei civile, linia de 62 de kilometri dintre Thusis și St Moritz a fost construită în numai 5 ani, în ciuda faptului că include 55 de poduri și 39 de tuneluri. Înainte de finalizarea sa, în iulie 1904, oamenii făceau o călătorie riscantă de 14 ore pe drumuri accidentate, în trăsuri sau sănii trase de cai, relatează Digi24.ro.

Piesa centrală a liniei este tunelul Albula, lung de 5.866 de metri. În mai puțin de 25 de kilometri, trenul a coborât de la 1.788 de metri deasupra nivelului mării, la Preda, la 999,3 metri la Alvaneu, folosind o succesiune de curbe, viaducte și tuneluri. Deținătorii anteriori ai celui mai lung record de trenuri de pasageri din lume - Belgia și, înainte de aceasta, Țările de Jos - au folosit căile ferate cu ecartament standard și trasee de câmpie. Spre deosebire de majoritatea căilor ferate elvețiene și europene, care utilizează ecartamentul standard între șine, de 1,435 metri, șinele pe care a circulat acest tren se află la doar un metru distanță.

 

Vezi și.

 

Cea mai mare navă de croazieră din lume, Icon of the Seas, va fi lansată în 2024

 

În prezent, cea mai mare navă de croazieră din lume, aflată în serviciu, cu o lungime de 362 de metri, este „Wonder of the Seas”, care a părăsit șantierul naval din Saint-Nazaire, Franța, în noiembrie 2021.

În curând „Wonder of the Seas” va fi detronată de „Icon of the Seas”, noua navă de croazieră a companiei Royal Caribbean. Aflat în prezent în construcție în Finlanda, „Icon of the Seas” va fi cel mai mare vas de croazieră din lume a cărui lansare este prevăzută în 2024.

Royal Caribbean, compania căreia îi aparține cel mai mare vas de croazieră al prezentului, a comandat o nouă navă care va prelua acest titlu în ianuarie 2024. „Icon of the Seas” se construiește în prezent la șantierul naval Turku din Finlanda. Vasul va fi cu trei metri mai lung decât „Wonder of the Seas”, adică va avea 365 de metri, și va putea găzdui până la 7.600 de pasageri (față de 7.000 capacitatea actualei „regine” a vaselor de croazieră) și 2.350 de membri ai echipajului, ceea ce înseamnă că în total vor încăpea la bord  aproape 10.000 de persoane, adică va fi un adevărat oraș plutitor, relatează Digi24.ro.

Spre comparație, Titanicul, care în momentul lansării sale, în 1912, era cel mai mare vas de pasageri din lume, avea o capacitate de 2.224 de persoane (pasageri și membri ai echipajului).

 

Royal Caribbean va ridica ștacheta în materie de agrement pe mare

 

Facilitățile somptuoase de care ca dispune „Icon of the Seas” vor cântări, fără îndoială, în războiul ofertelor care se desfășoară de ani de zile pe piața extrem de competitivă a croazierelor. Compania americano-norvegiană, care deține deja aproape treizeci de nave de croazieră, tocmai a dezvăluit primele imagini ale viitorului său palat, în condițiile în care rezervările pentru primele curse s-au deschis deja din 25 octombrie 2022.

Cu acest nou pachebot, Royal Caribbean va ridica ștacheta în materie de agrement pe mare. În tradiția celor mai recente nave de croazieră, „Icon of the Seas” va semăna mai degrabă cu un parc de distracții uriaș decât cu un hotel și un restaurant plutitor. Va fi un templu uriaș dedicat petrecerii timpului liber și relaxării, totul desfășurându-se pe 20 de punți. Activitățile vor fi organizate în jurul a opt domenii tematice. Printre acestea se numără „Thrill Island”, o zonă dedicată în întregime aventurii, cu un parc acvatic cu șase tobogane uriașe, și „Surfside”, special pentru copii.

Citește mai multe AICI. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel