Un număr de 677 de români care și-au achiziționat pachete turistice prin Cocktail Holidays s-au trezit în plină vacanță că hotelurile nu le-au fost plătite și biletele de avion de întoarcere nu existau. Mulți dintre ei sunt blocați în destinații precum Cipru, Rodos sau Tenerife.
„Din 677 mai rămăseseră 50. Se lucrează și pentru aceştia 50, se încearcă maximul posibil, deja s-a făcut foarte mult”, a declarat ministrul Economiei, Radu Miruță, subliniind că autoritățile depun eforturi pentru a-i readuce în țară pe toți românii afectați.
Celulă de criză la Ministerul Economiei
În fața situației, Ministerul Economiei a înființat o celulă de criză pentru repatrierea turiștilor. Prioritatea imediată este aducerea acasă a celor 87 de români rămași fără soluții în Cipru, Rodos și Tenerife.
Radu Miruță a catalogat situația drept o fraudă: „La prima vedere, pur şi simplu omului i s-au încasat banii și mai departe banii nu s-au plătit. Este o înşelătorie”, conform Antena 3.
Autoritățile au anunțat că, după finalizarea repatrierii, va fi declanșat un control amănunțit la Cocktail Holidays, una dintre cele mai mari agenții de turism din România.
Reacția agenției Cocktail Holidays
Compania, fondată în 1993, a emis o informare oficială în care recunoaște problemele financiare și își cere scuze turiștilor și partenerilor.
„Ne confruntăm cu un blocaj financiar temporar și depunem toate eforturile necesare pentru a redresa activitatea companiei în cel mai scurt timp posibil”, a transmis Dan Goicea, proprietarul Cocktail Holidays.
Acesta a adăugat că firma verifică fiecare rezervare și încearcă să ofere informații clare agențiilor partenere și turiștilor privind serviciile achitate și eventualele anulări.
Anchete și măsuri viitoare
Ministerul Economiei a anunțat că verifică datele financiare puse la dispoziție de agenție și modul în care a funcționat mecanismul de raportare. „Nu mi-e clar dacă au pus la dispoziție date false. Cert este că această companie, într-un mod extraordinar de evident, a încasat bani de la oameni și pentru oameni n-a mai plătit”, a precizat ministrul Radu Miruță.
În perioada următoare, instituțiile statului vor analiza situația pentru a stabili dacă operatorul de turism va fi sancționat și ce soluții există pentru ca turiștii să își recupereze sumele achitate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News