După ce Ford a pus mare presiune pe Guvernul României pentru drum de mare viteză între Pitești și Craiova, acum a venit momentul pentru noi presiuni pe zona de căi ferate, unde din nou, România stă rușinos. Președintele Ford România spune că s-ar putea exporta mult mai rapid și mai mult dacă viteza trenurilor în România ar fi mai mare și nu de doar 15-20 km/h cât este în prezent.
Ford spune că pierde zeci de milioane de euro din cauza timpilor de transport, milioane de euro pe care altfel i-ar putea învesti în fabrică. Ford trimite cu trenul la export peste 100.000 de mașini/an, relatează HotNews.
Un tren de marfă cu mașini Ford face în mod frecvent 26 de ore pe cei 400 km dintre Craiova și granița cu Ungaria, iar la vamă mai stă încă nouă ore, pentru că nu suntem în Schengen, iar controalele durează.
„Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe oră, mai puțin decât pot eu să prind cu bicicleta. Și, să ne înțelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot să întrec acest tren. În mod sigur asta este o problemă pentru noi”, spune Josephine Payne, președinte Ford România și director general al fabricii Ford Craiova, citată de ProTV.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News
O companie prezentă și în România concediază 20 000 de curieri. Criza a atins-o profund
Bogdan Bolojan /
30 apr 2025, 16:43
Războiul comercial declanșat de fostul președinte american Donald Trump continuă să producă efecte negative semnificative asupra marilor corporații internaționale. Una dintre cele mai drastice măsuri a fost anunțată marți de gigantul UPS, care a decis să concedieze nu mai puțin de 20.000 de angajați pentru a reduce costurile operaționale într-un climat economic tot mai imprevizibil.