După ce Ford a pus mare presiune pe Guvernul României pentru drum de mare viteză între Pitești și Craiova, acum a venit momentul pentru noi presiuni pe zona de căi ferate, unde din nou, România stă rușinos. Președintele Ford România spune că s-ar putea exporta mult mai rapid și mai mult dacă viteza trenurilor în România ar fi mai mare și nu de doar 15-20 km/h cât este în prezent.
Ford spune că pierde zeci de milioane de euro din cauza timpilor de transport, milioane de euro pe care altfel i-ar putea învesti în fabrică. Ford trimite cu trenul la export peste 100.000 de mașini/an, relatează HotNews.
Un tren de marfă cu mașini Ford face în mod frecvent 26 de ore pe cei 400 km dintre Craiova și granița cu Ungaria, iar la vamă mai stă încă nouă ore, pentru că nu suntem în Schengen, iar controalele durează.
„Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe oră, mai puțin decât pot eu să prind cu bicicleta. Și, să ne înțelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot să întrec acest tren. În mod sigur asta este o problemă pentru noi”, spune Josephine Payne, președinte Ford România și director general al fabricii Ford Craiova, citată de ProTV.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News
Încep să apară numele victimelor din funicularul de la Lisabona. Ultima fotografie făcută de un cuplu, înainte de accident
Bogdan Bolojan /
05 sep 2025, 22:33
Tragedia din Lisabona, în urma căreia 16 persoane și-au pierdut viața și alte 21 au fost rănite, continuă să zguduie Portugalia și să provoace emoție în întreaga lume. Printre cei decedați se numără și doi turiști britanici, Kayleigh Gillian Smith, în vârstă de 36 de ani, și partenerul ei, William Nelson, de 44 de ani. Cei doi fuseseră fotografiați zâmbind, împreună, într-un tramvai, cu doar câteva ore înainte ca funicularul Glória să deraieze și să se izbească violent de o clădire din Piața Restauradores.