Românii din Regatul Unit vor avea posibilitatea să voteze pentru alegerea Președintelui României în cadrul a zeci de secții de votare organizate special pentru scrutinul prezidențial din luna mai 2025.
Lista completă a secțiilor este disponibilă online și poate fi consultată aici: Harta secțiilor de votare.
Pentru a-și putea exercita dreptul de vot, cetățenii români din diaspora trebuie să dețină un act de identitate valabil emis de autoritățile române: carte de identitate, buletin sau pașaport.
Programul secțiilor de votare din Regatul Unit
Turul I
Vineri, 2 mai: 07:00 – 21:00
Sâmbătă, 3 mai: 07:00 – 21:00
Duminică, 4 mai: 07:00 – 19:00 (ora locală)*
Turul II
Vineri, 16 mai: 07:00 – 21:00
Sâmbătă, 17 mai: 07:00 – 21:00
Duminică, 18 mai: 07:00 – 19:00 (ora locală)*
*Conform Ordonanței de Urgență nr. 1/2025, votarea în străinătate în zilele de duminică se încheie la ora 21:00, ora României. Astfel, în Regatul Unit, cetățenii vor putea vota până cel târziu la ora 19:00, ora locală.
Autoritățile recomandă alegătorilor să consulte harta interactivă a secțiilor de votare și să își planifice din timp participarea la vot pentru a evita aglomerația din ultimele ore ale zilei.
Secții de votare în școli, biserici, centre comunitare, primării, universități
"Am mărit numărul secțiilor de votare doar cu una, acum sunt 108, față de 107 anul trecut. Ca noutate am deschis o secție de votare pe Oxford Street în plin centru al Londrei, ținând cont că în această perioadă sunt numeroși turiști români în Marea Britanie. O altă noutate este programul votării. Vineri 2 mai și sâmbătă 3 mai rămâne același, 7 – 21 ora locală, dar sâmbătă 4 mai votarea se încheie la 21 ora României, adică 19 în Regatul Unit. Am informat cu privire la această schimbare în media socială pentru ca românii din Marea Britanie să știe că în ultima zi votarea se încheie cu două ore mai devreme decât la scrutinele trecute”, a declarat Laura Popescu, ambasadoarea României la Londra, pentru RFI România.
"Este un efort logistic complex al ambasadei și al celor trei consulate generale, de la Londra, Manchester și Edinburgh. Organizarea secțiilor a însemnat identificarea spațiilor, în linii mari le-am păstrat pe cele de data trecută și am avut colaborări foarte bune. Avem secții de votare în școli, biserici, centre comunitare, primării, universități. Pentru ziua votării am făcut apel la comunitatea românească și în birourile secțiilor de votare vor fi membri ai acestor comunități, în frunte cu câte un președinte, care poate mări în funcție de necesități numărul de membri de la 10 până la 15” mai spune ambasadoarea Laura Popescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News