Grecia ajută Rusia să-și vândă petrolul. O afacere care-i face fericiți pe toți

Elena Didila |
Data actualizării: | Data publicării:
Fotografie creată de RANJITH AR, de la Pexels
Fotografie creată de RANJITH AR, de la Pexels

Armatorii din Atena și-au triplat afacerile cu Moscova de la începutul războiului. Dar nu sunt singurii.

În timp ce guvernele de la Bruxelles încă nu reușesc să găsească o soluție pentru a implementa embargoul rusesc asupra petrolului, există o țară din UE care își mărește afacerile cu Moscova tocmai în legătură cu afacerile cu țiței: Grecia.

Atena, a cărei flotă se mândrește cu cea mai mare capacitate de transport din lume, a exploatat nevoia Rusiei de a transporta tot mai multe provizii de petrol cu ​​ajutorul navelor după ce.

Potrivit celor reieșite din registrul naval londonez Lloyd's List, încă de la începutul conflictului, „se estimează că 4,5 milioane de barili de țiței în valoare de aproximativ 509 milioane de dolari americani au părăsit țara în fiecare zi”. Tot conform datelor lui Lloyd, în cursul lunii aprilie 190 de tancuri și-au părăsit liniile în porturile petroliere rusești Primorsk, Novorossiysk, Ust-Luga și Sankt Petersburg, dintre care 76 singure au arborat steagul grec. Elenii și-au triplat astfel ponderea în transportul petrolului rusesc față de anul precedent, scrie Die Welt.

Nimic ilegal

 

Deși este adevărat că UE a impus sancțiuni navelor comerciale rusești, interzicându-le intrarea în porturile europene, este și adevărat că Bruxelles-ul a dorit să excludă transportul de energie din această interdicție.

Cu atât mai mult dacă navele arborează steaguri nerusești. O oportunitate pe care giganții petrolieri de la Moscova, precum Rosneft, au exploatat-o ​​pentru a-și expedia încărcăturile pe mare într-un ritm mai rapid decât înainte de război, potrivit Europa Today.

Din ce în ce mai multe nave se îndreaptă acum spre India, China și Coreea de Sud, dovadă fiind traseele reconstruite de Grupul de urmărire a navelor rusești promovat de unii activiști la Kiev.

 

Tarifele de transport au crescut deja cu 230%

 

O afacere care face fericiți armatorii din toată lumea, nu doar  pe greci. Cipru și Malta, de exemplu, au și cota lor echitabilă de afaceri cu Moscova și nu este o coincidență că cele două țări, împreună cu Grecia, încearcă să blocheze sancțiunile de la Bruxelles asupra petrolului rusesc: pentru guvernele de la Atena, Valletta și Nicosia, problema nu este atât dacă statele membre UE își vor lua rămas bun de la aprovizionarea cu țiței, cât și în cazul în care măsura va conține și, așa cum se prevede în propunerea Comisiei, interzicerea petrolierelor europene de a transporta barili rusești în alte părți ale lumii.

Pentru nave precum petrolierul Nissos, care în aceste ore, potrivit Grupului de urmărire a tankerului rusesc, se deplasează în India încărcat cu petrol încărcat în portul rusesc Novorossiysk, ar fi o lovitură serioasă. Totuși, activiștii de la Kiev mai atrag atenția că, deocamdată, principalul debuș al pieței de țiței din Moscova rămâne Europa, cu 110 petroliere cu destinație sau ancorate în porturile Vechiului Continent, dintre care 7 au plecat în ultimele 24 de ore. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel