Firea a MODIFICAT proiectul Oxigen. Toate mașinile sub Euro 5 vor PLĂTI TAXA de București. Care vor fi tarifele și amenzile

pexels.com
pexels.com

Primarul Gabriela Firea a modificat proiectul vinietei pentru București: mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta Oxigen pentru a putea circulă în București, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului.

Mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească o vinieta Oxigen pentru a putea circulă în București, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului, potrivit ultimelor modificări aduse de primarul Gabriela Firea proiectului care vizează introducerea unei viniete de acces în Capitală.

Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 - 5 lei pe zi. Dacă va fi aprobată de Consiliul General, taxa ar urmă să fie aplicată de la 1 ianuarie 2020.

(w670) 

Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de "împuterniciți ai primarului general".

Proiectul va fi discutat la următoarea ședința de Consiliu General, pe 25 octombrie.

Potrivit proiectului de hotărâre, începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai micã de 5 tone pe arterele din municipiul Bucureşti este restricționat zilnic, de luni pană vincri, cu exceptia sărbatorilor legale, în intervalul 07:00-22:00, după cum urmeaza:
pentru masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, accesul fără restrictii pe toate arterele;
pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen;
pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen

În urma emiterii vinietei, autovehiculul este înregistrat într-un sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare și control a vinietelor, scrie HotNews.ro.

Urmätoarele categorii de autovehicule sunt exceptate:

cele electrice și hibrid
cele pe două roți
cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități
cele destinate transmisiunilor radio și tv
cele detinute în proprietate sau, după caz, folosite în baza unui drept legal, conform datelor înscrise în certificatele de înmatriculare, de:instituțiilc prevăzute la art.32 alin (2) lit.a) si b) din OUG nr.195/2002 privind
circulația pe drumurile publice, cu modificările și completarile ulterioare
(autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmerici, poliției de
frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță
sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor
speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și
Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe,
Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției,
precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public,
servicile publice comunitare pentru situații de urgență
Societatea Națională de Cruce Roşie din România
servicile de ambulanțăă
Societatea Transport Bucuresti STB
cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare
cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea deidentitate a vehicululuicele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.

Se defineşte Zona de Acțiune pentru Calitatca Aerului (ZACA) în perimetrul delimitat de: P-ța Victoriei - bd.Iancu de Hunedoara - şos.Ştefan cel Mare str.Polonă - str.Mihai Eminescu - str.Traian bd.Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str.Lânăriei -Calea Şerban Vodă-bd. Märäşeşti - str. Mitropolit Nifon- bd. Libertății - Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor șos.Cotroceni -spl.
Independentei - str.Știrbei Vodă - str.Berzei str.Buzeşti -p-ta Victoriei.

În formă inițială a proiectului, doar mașinile care nu erau înmatriculate în București și Ilfov plăteau o taxa, iar cele sub Euro 3 nu aveau deloc acces în centrul orașului.

 

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

diaspora.n-nxt.28