Este mai ieftin să folosești o mașină electrică decât una pe benzină? Iată ce se va întâmpla când facturile la energie vor crește din octombrie

Alexandra Curtache / 29 aug 2022, 13:17
Este mai ieftin să folosești o mașină electrică decât una pe benzină? Iată ce se va întâmpla când facturile la energie vor crește din octombrie / Foto: Unsplash
Este mai ieftin să folosești o mașină electrică decât una pe benzină? Iată ce se va întâmpla când facturile la energie vor crește din octombrie / Foto: Unsplash

Cu mai puțin de opt ani înainte ca guvernul să interzică vânzarea de mașini noi pe benzină și diesel începând cu 2030, eforturile de a determina oamenii să treacă la vehicule mai ecologice sunt deja în plină desfășurare.

Miniștrii și avocații EV au salutat costul mai ieftin al reîncărcării față de cel al alimentării cu benzină și motorină ca fiind unul dintre cele mai convingătoare argumente de vânzare pentru a face tranziția la un model alimentat cu baterii în prezent, iar cererea de mașini electrice a cunoscut un boom ca urmare.

Cu toate acestea, odată cu vestea că prețurile la energie vor crește din nou din octombrie și cu previziunile privind noi creșteri, acest lucru va reduce, fără îndoială, beneficiile legate de reducerea costurilor de utilizare a unui vehicul electric față de o mașină cu motor pe benzină.

 

Cât de mult vor crește costurile unui model plug-in?

 

Anunțul Ofgem potrivit căruia plafonul prețurilor la energie va fi majorat de la 1 octombrie va însemna o spirală a facturilor casnice pentru britanici. Iar analiștii au prezis că, în lipsa unei intervenții guvernamentale, acestea vor continua să rămână foarte ridicate și în 2023.

Dacă dețineți o mașină electrică sau intenționați să cumpărați una în curând, costurile de funcționare asociate unui model plug-in vor crește probabil ca urmare. 

Autoritatea de reglementare a confirmat vineri că mărește plafonul de preț al energiei de la 1 octombrie cu 1 578 de lire sterline pe an - sau 80% - de la 1 971 de lire sterline la 3 549 de lire sterline pentru o gospodărie cu un tarif implicit care plătește prin debit direct.

În cadrul plafonului actual de preț, costul energiei electrice la pence este de până la 28p pe kilowatt oră, cu o taxă permanentă de 45p pe zi. 

 

2. Foto: Unsp... (ed-harvey-9rzlfxzrani-unsplash.jpg)

 

Majorarea din octombrie va duce la o creștere la 52p pe kWh și la o taxă zilnică permanentă de 46p

 

Ce înseamnă acest lucru pentru costurile de încărcare a mașinilor electrice pentru cei care pot - și cei care nu pot - să își conecteze vehiculele cu emisii zero la prizele de la domiciliu? 

Ce impact va avea majorarea plafonului prețurilor la energie asupra costurilor de încărcare a vehiculelor electrice? 
Pentru proprietarii de mașini electrice care au un încărcător acasă și care folosesc tariful casnic pentru a acoperi costurile de încărcare a bateriei vehiculului electric, impactul majorării plafonului de preț va depinde de o serie de factori diferiți.

Printre aceștia se numără tipul de vehicul electric pe care îl dețin și dimensiunea bateriei, numărul de kilometri parcurși, dispozitivul de încărcare, tipul de tarif de energie pe care îl au și momentul din zi în care încarcă în general.

Pentru a pune în context costul în creștere al energiei electrice, ne-am bazat pe costurile de încărcare pentru popularul Volkswagen ID.3 echipat cu o baterie de nivel mediu de 58 kWh, care, în Regatul Unit, are în prezent un preț de 36.195 de lire sterline. 

Am comparat apoi costurile de alimentare cu cele ale unui VW Golf hatchback de familie de dimensiuni similare cu motor pe benzină de 1,5 litri, care pornește de la un preț mai accesibil de 25.950 de lire sterline.

Cele mai multe încărcătoare de acasă oferite clienților în prezent sunt dispozitive de 7 kWh, așa că am folosit această valoare ca punct de referință pentru calcul. 

 

Care este cel mai rău scenariu

 

În "cel mai rău scenariu", în care un proprietar de mașină electrică plătește 52p pe kWh pentru încărcare, creșterea bateriei lui ID.3 la 100% de la 1 octombrie va costa, teoretic, 30,67 £. 

La prețul plafon actual de 28p pe kWh, o încărcare completă este de 16,69 lire sterline, ceea ce înseamnă un plus de 13,98 lire sterline de fiecare dată când bateriile sunt reumplute.

VW-ul electric are o autonomie oficială de 265 de mile, deși se așteaptă să atingă mai puțin în condiții reale de condus. 

Utilizând această cifră în scopuri reprezentative, costul pe kilometru pentru ID.3 va crește de la 6,3p la 11,6p atunci când va fi majorat plafonul de preț peste o lună.

Pentru șoferii care parcurg în medie 16.000 de kilometri pe an, aceștia vor trebui să își încarce ID.3 de cel puțin 38 de ori. Astfel, costul total anual de încărcare va crește de la 634 de lire sterline în prezent la 1.165 de lire sterline de la 1 octombrie - un salt de 531 de lire sterline.

 

Scenariul cel mai pesimist VS scenariul cel mai optimist pentru costurile de încărcare a vehiculelor electrice la domiciliu

 

Nu putem sublinia îndeajuns de mult faptul că calculul de mai sus se bazează pe cel mai pesimist scenariu.

Cel mai probabil, cei mai mulți șoferi de vehicule electrice își vor încărca mașinile peste noapte în orele de vârf mai ieftine și vor fi căutat cea mai ieftină ofertă de energie cu tarif fix care să le garanteze prețuri mai mici la energia electrică pentru uz casnic.

Este posibil ca unii să fi fost suficient de norocoși să fi profitat de tarifele de energie specifice pentru vehiculele electrice, care au fost disponibile până de curând.

Numeroși furnizori ofereau aceste tarife dedicate vehiculelor electrice în urmă cu un an, deși aproape toți au renunțat de atunci să le mai ofere clienților noi ca răspuns la creșterea costurilor energiei - cel mai recent fiind EDF Energy, care a invocat "volatilitatea continuă a pieței energiei".

Doar Octopus Energy oferă în prezent un tarif fix scăzut pentru vehiculele electrice, care oferă tarife în afara orelor de vârf de 7,5p pe kWh pentru încărcarea mașinii electrice între orele 23:30 și 5:30. 

Acest tarif este cu 44,5p mai mic în această fereastră de șase ore decât prețul maxim de 52p pe kWh din octombrie - deși un purtător de cuvânt al Octopus ne-a spus că prețurile sunt mereu în curs de revizuire, ceea ce sugerează că s-ar putea să nu rămână atât de scăzute pentru mult timp.

 

Cum se compară costurile mai mari de încărcare la domiciliu a unui VE cu facturile de combustibil pentru o mașină pe benzină?

 

Acum că știm cât ar putea costa utilizarea unei mașini electrice de la 1 octombrie, cum se compară cu un model pe benzină echivalent?

VW Golf pe benzină de 1,5 litri pe care l-am folosit în scopuri comparative are un rezervor de combustibil de 50 de litri și are o autonomie "oficială" - testată în laborator - de puțin peste 50mpg. Aceasta înseamnă că poate parcurge 550 de mile atunci când este alimentat cu benzină fără plumb, deși, în mod realist - ca și în cazul ID.3 - autonomia va fi mai mică în condiții normale de condus.

Pe baza prețurilor actuale ale combustibilului (fără plumb la 170,4 pence pe litru joi, 25 august) costă 85,20 lire sterline pentru a umple rezervorul acestui popular hatchback de familie. 

Prin urmare, costul pe kilometru este de 15,5 pence, ceea ce reprezintă cu aproape 4 pence pe kilometru mai mult decât în cel mai rău caz pentru VW ID.3, care se încarcă la domiciliu cu 52 pence pe kWh.

Golf-ul va trebui să fie alimentat cu combustibil de 19 ori pe an pentru a parcurge 16.000 de kilometri pe parcursul a 12 luni, ceea ce înseamnă 1.619 lire sterline - cu 454 de lire mai mult decât costurile de încărcare la domiciliu pentru ID.3 electric. 

Bineînțeles, prețurile combustibilului sunt supuse fluctuațiilor zilnice, astfel încât diferența de costuri s-ar putea schimba dramatic în decursul unui an.

 

3. -imagine fara descriere- (erik-mclean-vthk0r6sarg-unsplash.jpg)

 

Ce impact va avea majorarea plafonului prețurilor la energie pentru șoferii de vehicule electrice care nu se pot încărca la domiciliu?

 

Aproximativ o treime dintre proprietățile din Regatul Unit nu au parcare în afara străzii. 

Șoferii de vehicule electrice care se află în această situație dificilă depind în mare măsură de rețeaua de încărcătoare publice, care, potrivit ultimelor statistici guvernamentale, numără puțin peste 32 000 de încărcătoare în Regatul Unit. Iar utilizarea acestora este mult mai scumpă decât încărcarea la domiciliu.

Diverșii operatori ai acestor dispozitive nu au confirmat încă majorările de preț ca răspuns la creșterea plafonului de energie de la 1 octombrie, deși tarifele vor crește fără îndoială.

 

Diferența actuală a costurilor anuale de încărcare poate ajunge deja la 1 250 de lire sterline

 

Un studiu recent realizat de Electrifying.com arată că diferența actuală a costurilor anuale de încărcare, dacă utilizați doar infrastructura publică în comparație cu conectarea la priză acasă, poate ajunge deja la 1 250 de lire sterline.

Raportul a constatat că, în luna august, costul mediu de utilizare a infrastructurii publice de încărcare rapidă din Marea Britanie pentru clienții care plătesc pentru utilizarea infrastructurii de încărcare rapidă este de 53p pe kWh. 

Având în vedere că acest preț este cu doar 1p mai mare decât prețul casnic pentru o gospodărie cu un tarif standard care plătește prin debitare directă începând cu 1 octombrie, este inevitabil ca operatorii să crească aceste tarife de utilizare în câteva săptămâni, pe măsură ce propriile lor costuri energetice vor crește vertiginos. 

De asemenea, trebuie să luăm în considerare faptul că impozitarea încărcării publice este supusă unui TVA de 20 %, în timp ce încărcarea la domiciliu este de doar 5 %. Experții fac presiuni asupra guvernului pentru a reduce prima taxă în conformitate cu impozitarea internă.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0