Alarmă UE - Emisii mari de PM 2,5: mașinile electrice poluează mai mult decât cele clasice. Vezi care este motivul

Elena Didila |
Data actualizării: | Data publicării:
Fotografie creată de Mike, de la Pexels
Fotografie creată de Mike, de la Pexels

Comisia Europeană evaluează noi standarde pentru a reduce emisiile de PM2,5 de la frânele mașinilor. Dar există și problema microplasticelor din anvelope.

Trecerea de la motorul cu ardere la bateriile electrice va elimina progresiv poluarea emisă de gazele de eșapament. Dar nu va șterge cel produs de frâne și anvelope. Într-adevăr, tranziția ar putea chiar să crească particulele fine și microplasticele pe care le emitem în fiecare zi când conducem, potrivit Europa Today.

Aceasta este alarma trasă de ceva vreme de Comisia de Transporturi a Parlamentului European, care într-o scrisoare către executivul UE a cerut măsuri ad-hoc pentru combaterea acestui risc pentru mediu și sănătatea cetățenilor.

 

 

Potrivit unui studiu OCDE, vehiculele electrice mari produc cu până la 8% mai mult PM2,5 decât echivalentul motorului lor cu ardere internă

 

 Acest lucru se întâmplă în ciuda utilizării de către vehiculele electrice a frânării regenerative, care reduce nevoia de a apăsa pedala de frână. În plus, din aceleași motive din spatele particulelor de frână, oamenii de știință au avertizat împotriva riscurilor producerii de microplastice în anvelope, pe care riscăm să le ingerăm atunci când mâncăm și bem.

 

 

Problema se numește „particule care nu sunt evacuate”

 

După cum explică Euractiv, acestea sunt emisii care se produc din „răzuirea plăcuțelor de frână și frecarea dintre asfalt și cauciucul anvelopelor, care pot provoca spargerea particulelor mici”. Aceste particule „se adaugă celor generate de uzura suprafețelor rutiere” și creează un fel de „praf de drum” toxic care rămâne suspendat în aer, făcând mai probabilă inhalarea.

Pentru oamenii de știință, praful cel mai îngrijorător pentru sănătatea umană este praful fin, PM2,5, care datorită dimensiunii sale microscopice poate pătrunde mai adânc în sistemul respirator, dăunând țesutului pulmonar.

 Expunerea pe termen lung la niveluri ridicate de PM2,5 crește riscul de boli de inimă, accident vascular cerebral, cancer pulmonar, boli respiratorii, tulburări ale sistemului reproducător și ale sistemului nervos central.

 

 

PM2.5 a fost responsabil  pentru 307.000 de decese premature în UE în 2019

 

Vehiculele electrice ajută, fără îndoială, la îmbunătățirea calității aerului prin eliminarea emisiilor din țeava de eșapament. Dar „particulele emise de frâne și anvelope vor continua să prezinte riscuri pentru sănătate și pot chiar să crească după revoluția vehiculului electric”, spune Euractiv.

 Mașinile electrice, în acest moment de dezvoltare tehnologică, „tind să fie mai grele decât vehiculele alimentate cu combustibili fosili din cauza greutății bateriei. Acest lucru este agravat în cazul vehiculelor electrice mai mari, cum ar fi SUV-urile plug-in, care conțin un motor de dimensiuni considerabile”. 

 

 

UE analizează cum să abordeze aceste probleme

 

În iulie, Comisia Europeană este de așteptat să prezinte regulamentul Euro7 așteptat care ar trebui să stabilească standarde pentru prima dată pe care producătorii de automobile vor trebui să se adapteze pentru a reduce poluarea frânei.

Un text separat, la care lucrează Bruxelles, ar trebui să introducă și măsuri pentru anvelope.

În ambele cazuri, industria auto s-a arătat nedumerită: trecerea la electrică va presupune deja costuri pentru a lua rămas bun de la motorul cu ardere care se va revărsa asupra prețurilor de vânzare. Alte standarde privind plăcuțele și anvelopele ar putea face factura și mai grea. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel