Cartele prepay, doar cu buletinul. Raed Arafat, anunț de ULTIMĂ ORĂ

Liviu Ludovic / 22 aug 2019, 15:49 Salveaza PDF Comentarii

Lipsa de identificare a proprietarilor de cartele prepay atunci când sună la 112 pune în pericol alte persoane care au cu adevărat o urgenţă, a declarat, joi, Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

"A fost nominalizată o comisie de către doamna prim-ministru pentru a ne ocupa de serviciul 112. În raport nu se poate evita niciun aspect care înseamnă vulnerabilitate pentru a evita astfel repetarea unor situaţii neplăcute în viitor. S-a făcut o analiză a activităţii 112, inclusiv partea de dispecerizare a serviciului şi au fost propuse mai multe măsuri. Una dintre acestea este corelată cu lipsa de identificare a proprietarilor de cartele prepay care apelează 112. Această lipsă de identificare le permite acestora să se joace la 112, cu apeluri false, repetate. Am avut un caz în care o persoană a apelat de 21.000 de ori numărul 112 pe parcursul unui an, fără să ştim cine este", a spus Arafat în cadrul unei dezbateri pe tema modificărilor propuse pentru funcţionarea numărului de urgenţă 112.

Potrivit oficialului MAI, care este şi preşedintele Comitetului interministerial privind sistemul apelurilor de urgenţă 112, adoptarea unei legislaţii în care sunt prevăzute modalităţi de identificare a persoanelor care sună la 112 inclusiv de pe cartele preplătite va conduce la reducerea numărului de apeluri false.

"Vrem să eliberăm oamenii de la 112"

 

"Dacă omul ştie că este identificabil, n-ar mai face acest lucru şi dacă vrea să facă un lucru intenţionat, vom vorbi despre un număr de oameni care fac aceste lucruri. Vrem să eliberăm oameni de la 112 şi să se ocupe de apelurile cu adevărat urgente. Când suni la 112, intri pe o linie de aşteptare, iar dacă operatorul este ocupat cu cineva care sună în continuu, alte persoane cu probleme adevărate tot aşteaptă. Mai e un alt aspect: identificarea apelantului ne ajută să salvăm persoana care chiar are nevoie de ajutor. De exemplu, o persoană sună la 112 şi până să dea toate datele personale îşi pierde cunoştinţa şi nu mai ştim nimic. Degeaba sunăm înapoi... În schimb, dacă ştim al cui este telefonul, putem lua măsurile necesare şi chiar dacă persoana nu este la adresa respectivă, atunci există cunoştinţe care pot lua legătura sau merge la persoana respectivă", a explicat secretarul de stat.

Arafat a adăugat că nu este obligatoriu ca propunerile incluse în proiectul de Ordonanţă care îmbunătăţeşte organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) să fie adoptate în forma propusă de către comisia de specialitate, dar şi că se pot găsi soluţii, aşa cum s-a întâmplat şi în alte 22 de ţări din Europa.

"Ordonanţa prevede ca aceste date se dau doar când se apelează 112. Dacă persoana insistă să-şi păstreze anonimatul atunci ceva este în neregulă. Motivul pentru care suni la 112 este să fii salvat sau să salvezi o altă persoană aflată în pericol. Faptul că punem numere pe maşini care circulă în trafic, înseamnă că sunt încălcate drepturile la viaţa privată a proprietarilor ? Dacă membrii comisiei au propus acest lucru, nu este obligatoriu că Ordonanţa să fie adoptată în forma actuală. La un moment dat, Ordonanţa va ajunge în Parlament pentru a fi discutată şi adoptată într-o formă sau alta. Dacă 22 de ţări din Europa au adoptat aceste măsuri, cu siguranţă că şi în România se pot găsi soluţii", a subliniat preşedintele Comitetului interministerial privind sistemul apelurilor de urgenţă 112.

Proiectul, în dezbatere publică până pe 23 august

 

Proiectul de modificare şi completare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) şi a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice se află în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), până pe data de 23 august 2019.

Conform Notei de fundamentare a proiectului, la capitolul motivele emiterii actului normativ se menţionează faptul că accesul la serviciul de urgenţă 112 trebuie asigurat în cele mai bune condiţii la nivel european, la standarde ridicate de calitate, iar "în acest context, accesibilitatea informaţiilor de localizare a apelantului este considerată, la nivelul Uniunii Europene, o componentă deosebit de importantă privind funcţionarea serviciilor de urgenţă".

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

diaspora.n-nxt.23