Aveți de gând să călătoriți cu avionul în Europa? Verificați regulile de călătorie pentru toate țările. Nu uitați masca acasă (deocamdată)

Alexandra Curtache |
Data actualizării: | Data publicării:

Începând de luni, 16 mai, Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA) și Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor (ECDC) au stabilit că măștile nu mai sunt obligatorii pentru a călători cu avionul în Europa, dar unele țări și companii le mențin în continuare ca fiind necesare.

Fiecare țară îți menține regulile ei, dar, în cel mai bun caz este bine să aveți masca la voi atunci când călătoriți, deoarece majoritatea companiilor aeriene îi vor spune pasagerului să și-o pună în timpul zborului, conform Cartv.es.

Se poate întâmpla ca un pasager să zboare cu o companie care nu-i obligă să o poarte în timpul călătoriei, însă țările de origine și de destinație o consideră necesară. De exemplu, British Airways și Air France au declarat deja că îl consideră opțional, atâta timp cât nu este obligatoriu la punctul de destinație.

Alitalia a declarat că pasagerii care zboară spre Italia trebuie să o folosească în continuare la bordul avioanelor italiene, cu care surse apropiate Entității Naționale de Aviație Civilă (ENAC) au anticipat deja că "este ușor de imaginat că va apărea o problemă de suveranitate la bordul avioanelor care nu au pavilion italian".

 

Țările UE în care se poartă masca pe zboruri și aeroporturi

 

În Grecia, masca va rămâne deocamdată obligatorie în aeroporturi și avioane, ca și în toate spațiile interioare. 

În Austria, utilizarea măștii de protecție este în continuare obligatorie în avioane și în aeroporturi.

În Turcia, este în continuare obligatorie folosirea măștii în aeroporturi și în zboruri, ca și în restul transportului public, unde respectarea acestei reguli, în orice caz, este deja mai relaxată.

Un caz special este cel al Olandei: aceasta va ridica obligativitatea folosirii măștii în aeroporturi începând cu 21 mai, dar companiile aeriene olandeze KLM și Transavia au renunțat deja de două luni să mai ceară folosirea acesteia de către pasageri, contrar indicațiilor guvernului, din cauza temerilor legate de atacurile de la bord, având în vedere că masca nu mai era obligatorie în toată țara.

 

Masca obligatorie pe zboruri, dar nu și în aeroporturi

 

În Spania, decretul aprobat în aprilie anul trecut stabilește că este obligatorie purtarea măștii în transportul public și în zboruri, deși nu este obligatorie pe platforme sau în aeroporturile propriu-zise.

În Portugalia, legislația în vigoare stabilește că utilizarea măștii este obligatorie în transportul public, inclusiv în transportul aerian, deci va fi menținută în zborurile spre sau dinspre țară, dar nu este obligatorie în aeroporturi.

Italia va menține utilizarea obligatorie a măștii FFP2 în avioane cel puțin până la 15 iunie, când va înceta să mai fie în vigoare regulamentul actual privind utilizarea acesteia în mijloacele de transport. Pasagerii care zboară spre Italia trebuie să continue să o folosească în avioanele italiene. În aeroporturi, pe de altă parte, nu există nicio obligație și, deși utilizarea acesteia este puternic recomandată, în special în punctele cele mai aglomerate, decizia este lăsată în mâinile administratorilor de aeroporturi.

Utilizarea măștii va continua să fie obligatorie pe avioanele care decolează sau aterizează în Germania, dar nu și pe aeroporturile germane.

 

Masca nu este obligatorie, dar depinde de destinație

 

În Franța, măștile nu mai sunt obligatorii pe zborurile interne și în principiu, nici pe călătoriile în interiorul Uniunii Europene. Compania Air France a explicat că, dacă în țara de destinație este în continuare obligatorie purtarea măștii în transportul public, va menține această obligație pe zborurile sale și dacă acestea sunt în interiorul Uniunii Europene. Autoritatea aeroportuară din Paris a notificat deja că masca nu este obligatorie.

La companiile aeriene din Marea Britanie și Irlanda, depinde de destinație. Obligația legală de a purta o mască pentru a evita contagiunea în locurile publice și în mijloacele de transport a fost retrasă în Anglia la sfârșitul lunii ianuarie, deși aeroporturi precum Heathrow din Londra au continuat să le recomande călătorilor să o folosească în instalațiile lor până în martie. Compania aeriană British Airways (BA) a precizat deja că începând de lunea aceasta masca facială va fi opțională pe zborurile a căror țară de destinație nu impune prin lege folosirea ei în avioane.

EasyJet a anunțat că nu va cere călătorilor și echipajului să poarte masca la bord atunci când aceasta nu este obligatorie la originea sau la destinația zborului, o politică similară cu cea anunțată de Ryanair.

Compania belgiană Brussels Airlines a încetat să mai oblige pasagerii să poarte masca pe 3 mai, iar din 7 martie aceasta nu mai este necesară nici pe aeroporturile din Bruxelles, deși utilizarea ei este în continuare recomandată.

 

Mai multă permisivitate în Scandinavia

 

În țările scandinave, care au ridicat deja majoritatea restricțiilor în prima jumătate a lunii februarie, măștile au încetat să mai fie folosite în aeroporturi și pe zboruri de săptămâni sau chiar luni de zile.

La 21 aprilie, Finlanda a retras obligația de a purta măști în aeroporturile sale, deși utilizarea acestora este permisă și chiar recomandată la orele de vârf, când există un număr mare de pasageri. Folosirea măștilor este opțională la bordul avioanelor companiei Finnair începând cu 25 aprilie, cu excepția cazului în care este cerută de autoritățile din țara de origine sau de destinație, caz în care este obligatorie.

 

Libertate totală în Europa de Est

 

Începând cu 28 martie, utilizarea măștilor nu este obligatorie în niciun spațiu public din Polonia, nici măcar în mijloacele de transport în comun sau în avioane, cu singura excepție a clădirilor și a unităților sanitare.

În Ungaria, aeroportul internațional "Liszt Ferenc" din Budapesta a raportat, de asemenea, în martie, că utilizarea măștilor nu mai este obligatorie. În interiorul zborurilor, utilizarea depinde de fiecare companie aeriană.

În România, utilizarea măștii în interiorul aeroporturilor a încetat să mai fie obligatorie pe 9 martie, când a încetat "starea de urgență". În ceea ce privește zborurile, obligativitatea măștilor depinde de fiecare companie aeriană. În timp ce unele companii aeriene low-cost încă le cer pasagerilor să călătorească cu ea, compania aeriană națională a României, TAROM, nu obligă pasagerii.

Guvernul Republicii Cehe a ridicat, la 14 martie, obligativitatea utilizării măștii în spațiile interioare ale aeroporturilor. Cu toate acestea, managerul Aeroportului Internațional Václav Havel din Praga recomandă utilizarea acesteia. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

19 apr 2024, 22:40 in Știri
Accident de metrou la Viena 
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel