Autostrada urșilor Holdea-Margina. Constructorul român UMB o va construi alături de o firmă bosniacă 

Bogdan Bolojan |
Data publicării:
Franța. Un șofer român a creat panică pe o autostradă după ce nu a mai găsit biletul de trecere la stația de taxare. Ce a putut să facă. FOTO: captură lemessager.fr
Franța. Un șofer român a creat panică pe o autostradă după ce nu a mai găsit biletul de trecere la stația de taxare. Ce a putut să facă. FOTO: captură lemessager.fr

 O asociere de constructori români şi bosniaci a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei pentru construcţia secţiunii lipsă din Autostrada Lugoj-Deva, pe o lungime de 9,13 kilometri. 

După semnarea contractului, asocierea va avea la dispoziţie 11 luni pentru proiectare şi 34 de luni pentru execuţia propriu zisă a secţiunilor E şi D ale lotului 2 din această autostradă.

"Suma de 1,82 miliarde de lei (fără TVA), asigurată prin PNRR, va fi folosită inclusiv pentru construcţia a două tuneluri forate cu o lungime totală de 2,13 km (faimoasele "tuneluri pentru urşi"). În cazul în care nu vor fi contestaţii, în 10 zile pot fi demarate procedurile pentru semnarea contractului", a adăugat ministrul de resort.

Separat, Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a anunţat, într-un comunicat, că ofertantul desemnat câştigător este Asocierea SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL - SC SA & PE Construct SRL - Euro-Asfalt d.o.o..

Perioada de garanţie a lucrărilor este de 10 ani.

Potrivit CNAIR, semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi respectiv după soluţionarea contestaţiilor/ plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire. 

 

Licitație pe Autostrada Moldovei Bacău - Pașcani 

 

Se fac pași și pe alte zone, acolo unde autostrăzile lipseau cu desăvârșire. Este cazul Moldovei. 

Ieri au fost depuse 23 de oferte pentru construcţia celor trei loturi ale Autostrăzii Bacău-Paşcani (77,39 km), care are o valoare totală estimată de 5,85 miliarde de lei (fără TVA).

"Pentru Lotul 1 (Săucesti-Trifeşti), care are o lungime de 30,3 km şi o valoare de construcţie estimată la 2,04 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 7 constructori şi Asocieri din Romania, Turcia şi Ucraina. Pentru Lotul 2 (Trifeşti-Gherăeşti) - cu o lungime de 18,99 km şi o valoare estimată de 1,60 miliarde de lei (fără TVA) - au depus oferte 8 constructori şi asocieri din România, Turcia şi Ucraina. Pentru Lotul 3 (Mirceşti -Paşcani) - cu o lungime de 28,09 km şi o valoare estimată de 2,21 miliarde de lei (fără TVA) - au depus oferte 8 constructori şi Asocieri din România, Turcia şi Ucraina", anunță ministerul de resort pe pagina de Facebook.

Construcţia acestei autostrăzi este finanţată prin PNRR şi are o valoare totală estimată la 5,85 miliarde de lei (fără TVA). Perioada de execuţie prevăzută în contract este de 30 de luni.Pe întreaga autostradă urmează să fie construite: 112 poduri, pasaje, viaducte şi structuri casetate, 9 noduri rutiere, 4 (2 pe sens) parcări securizate, 50 de spaţii de servicii prevăzute inclusiv cu zone pentru încărcarea autovehiculelor electrice, un Centru de Întreţinere şi Coordonare care va avea şi rol monitorizare şi informare.

Pe întreaga lungime a autostrăzii vor fi plantate 140 de hectare de perdele forestiere cu rol anti-înzăpezire, 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

03 oct 2024, 23:07 in Sport
PAOK - FCSB, rezultat final
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel