Autostrada Moldovei, un stres pentru Guvern: „Societatea civilă nu mai are răbdare; vor fi nemulțumiri majore“

Nicoleta Nicolau / 03 iul 2022, 08:56

Un consilier al ministrului Transporturilor, susţine că CNAIR trebuie să găsească rapid o soluţie juridică pentru finalizarea studiului de fezabilitate pentru o parte din autostrada A8, afirmând că societatea civilă nu mai are răbdare şi pot apărea nemulţumiri majore în Moldova.

Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, a afirmat, sâmbătă, că discută permanent cu asociaţiile Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei şi Împreună pentru A8 şi că a constatat că societatea civilă începe să-şi piardă răbdarea privind realizarea proiectelor de infrastructură ale Moldovei.

"În Moldova societatea civilă nu mai are răbdare şi dacă CNAIR nu va urgenta soluţionarea din punct de vedere juridic a studiului de fezabilitate pe tot tronsonul Tg. Mureş-Tg. Neamt, în soluţia propusă, adică închiderea contractului, iar acele studii geo care nu au putut să fie realizate (din condiţii dificile de relief - muntos) să fie trecute în contul fazei de Proiectare + Execuţie pentru a câştiga timp, vor fi nemulţumiri majore în rândul cetăţenilor din Moldova!

Le-am transmis şi personal celor din conducerea CNAIR, dar am considerat că este bine să fie informată şi opinia publică", a afirmat Cătălin Urtoi într-o postare pe pagina sa de Facebook.

Totodată el face un apel și către instituțiile responsabile, de a da concursul și a ajuta la realizarea proiectului, printr-un răspuns prompt la solicitări.

Autostrada Moldovei, un stres pentru Guvern: „Societatea civilă nu mai are răbdare; vor fi nemulțumiri majore“

 

"Se urmăreşte foarte strict evoluţia tuturor contractelor prin PNRR atât pe A7, cât şi pe A8 pentru a fi realizate până în 2026! Toată Moldova aşteaptă ca A8 să fie finalizată conform legii 291/2018 şi OUG 105/2020 etapizat până în 2030, iar A7 să fie finalizată integral până la Siret, în aceeaşi perioadă.

În calitate de Consilier al MT voi face tot ce depinde de mine pentru ca aceste proiecte să evolueze aşa cum îşi doreşte societatea civilă din Moldova, cu respectarea Legii. Ministerul Transporturilor susţine aceste proiecte, iar CNAIR are o misiune foarte importantă în finalizarea lor.

Vreau să fac şi un apel către acele instituţii, care nu au înţeles cât de important este să se mişte mai rapid cu privire la anumite răspunsuri solicitate de către firmele de proiectare şi consultanţă!", a adăugat Cătălin Urtoi.

Iată postarea completă a consilierului de la Transporturi

 

Fără IMPLICARE nu se va întâmpla nimic bun!

 

Am urmărit astăzi o emisiune, unde reprezentantul unei asociații din București a vorbit despre PNRR și despre autostrăzi. Îi cunosc de peste cinci ani de zile pe acești oameni și în afară de perioada Ianuarie 2021- Septembrie 2021, perioadă în care nu au criticat deloc, în rest doar critici și expresii de genul "nu se va face".

Nu zic că nu au și dreptate, când vine vorba despre termene, lipsă de profesionalism în anumite privințe, claimuri, persoane care trag de timp, interese politice regionale etc.

Ok. De acord. Întrebarea este ce facem practic, ca să se întâmple și ceva bun și nu doar să dăm din gură, să arătăm cu degetul și să ne plângem mereu ca niște babe că nu se va face?!

În 2016, când am decis să mă lupt pentru A8 alături de alți colegi din asociația Împreună Pentru A8, nu m-am așteptat să fie simplu, dar nici nu l-am luat pe "NU" in brațe. În Februarie 2022 am decis Împreună cu colegii de la Împreună Pentru A8 și Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei să ne implicăm la propriu pentru a merge cu acest proiect A8 înainte. Au trecut mai bine de cinci luni de zile și am constatat personal cât este de greu, dar nu imposibil. Au fost inclusiv colegi de asociație, prieteni și persoane mai puțin apropiate care m-au criticat, sau mă critică și acum că m-am dat cu psd-ul,că fac prea multe poze cu ministrul Grindeanu, că fac prea multe poze din tren, că sunt prea insistent și deranjez anumite persoane, că prea îmi bag nasul peste tot etc. etc. etc.

Eu vă spun foarte clar la toți că NU-MI PASA și că pentru realizarea celor două proiecte A7 și A8, dar în special traversarea munților din Moldova spre Ardeal merită orice sacrificiu din partea mea!Atât ca introducere, ce-i drept cam lungă, iar acum intru direct în câteva probleme tehnice și de procedură birocratica, deoarece acestea reprezintă până la urmă adevăratele probleme ale acestor proiecte:

1. Informez conducerea CNAIR că în afară de activitatea mea de la MT, CNAIR, cea din teren și relația cu proiectanții sunt permanent și într-o relație pro activă cu cele două asociații care m-au susținut pentru a le reprezenta la București.Mă refer la Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei și Împreună Pentru A8. În Moldova societatea civilă NU mai are răbdare și dacă CNAIR nu va urgenta soluționarea din punct de vedere juridic a SF-ului pe tot tronsonul Tg.Mureș-Tg Neamt, în soluția propusă, adică închiderea contractului, iar acele studii geo care nu au putut să fie realizate (din condiții dificile de relief-muntos) să fie trecute în contul fazei de Proiectare +Execuție pentru a câștiga timp, vor fi nemulțumiri majore în rândul cetățenilor din Moldova!Le-am transmis și personal celor din conducerea CNAIR, dar am considerat că este bine să fie informată și opinia publică. Până acum am primit toate asigurările din partea conducerii CNAIR că lucrurile merg în această direcție, dar societatea civilă așteaptă decizia finală.

2. Societatea civilă din Moldova și în special din Iași așteaptă cât mai repede finalizarea AM pe tot tronsonul Tg.Mureș-Tg Neamt, conform program prezentat si asumat, inclusiv emiterea HG pentru indicatorii tehnico-economici pe toate cele trei sectoare, dar nu mai târziu de 31 Decembrie 2022!3. Se dorește deblocarea și avansarea studiilor geo pe tronsoanele Pașcani-Suceava și Suceava-Siret de pe A7, astfel încât anul viitor să fie finalizat contractul de SF.4. Se urmărește foarte strict evoluția tuturor contractelor prin PNRR atât pe A7 cât și pe A8 pentru a fi realizate până în 2026!

Toată Moldova așteaptă ca A8 să fie finalizată conform legii 291/2018 și OUG 105/2020 etapizat până în 2030, iar A7 să fie finalizată integral până la Siret, în aceeași perioadă.

În calitate de Consilier al MT voi face tot ce depinde de mine pentru ca aceste proiecte să evolueze așa cum își dorește societatea civilă din Moldova, cu respectarea Legii. Menționez că Ministerul Transporturilor susține aceste proiecte, iar CNAIR are o misiune foarte importantă în finalizarea lor. În acest context vreau să fac și un apel către acele instituții, care nu au înțeles cât de important este să se miște mai rapid cu privire la anumite răspunsuri solicitate de către firmele de proiectare și consultanță!

Caz concret:Pe data de 10.06.2022 și 17.06.2022 au fost transmise către primăriile de pe traseul autostrăzii Tg.Mureș-Tg.Neamt, de către firma de consultanță PROTELCO "documentația necesară promovării HG pentru realizarea expropierilor în temeiul Legii 255/2010 pentru obiectivul "Completarea studiilor de Fezabilitate pentru autostrada Tg.Mureș-Tg.Neamț. "Concret au primit câte un plan de situație privind întocmirea suportului topografic cu viza OCPI și tabelele de expropiere finale.Primăriile trebuie să verifice/completeze și să le însușească prin semnătură și ștampilă cu textul- Certific Amplasamentul, conform Regulamentului de avizare și recepție ODG 700 art. 266, al.(2).

Din păcate, până ieri, 1 Iulie 2022 o singură Primărie a certificat aceste documente.Iată lista primăriilor care nu au rezolvat problema:

1. Primăria Moţca, jud. Iași

2. Primăria Vânători, jud. Neamț

3. Primăria Timișesti, jud Neamț

4. Primăria Tg.Neamț, jud Neamț

5. Primăria Petricani, jud.Neamț

6. Primăria Pastraveni, jud.Neamț

7. Primăria Agapia, jud. Neamț

8. Primăria Pasareni, jud. Mureș

9. Primăria Magherani, jud. Mureș

10. Primăria Craciunesti, jud. Mureș

11. Primăria Chibed, jud. Mureș

12. Primăria Bereni, jud. Mureș

13. Primăria Acătari, jud. Mureș

Sper ca începând de Luni, aceste primării să fie mai pro active și să-și aducă aportul la finalizarea documentațiilor, pentru a nu întârzia documentația pentru sectoarele prinse în PNRR! Vă mulțumesc! Hai că se poate!

P.S. Luni voi lua legătura personal cu aceste primării și îmi voi programa inclusiv deplasări în teren pentru a fi sigur că se rezolvă problema.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0