UNTRR critică dur Pachetul Mobilitate 1 din Jurnalul Oficial UE: "Condamnă la MOARTE transporturile rutiere româneşti de marfă din UE"

Andreea Cosma / 31 iul 2020, 18:13 Salveaza PDF Comentarii
Foto ILUSTRATIV
Foto ILUSTRATIV

Publicarea, vineri, a Pachetului Mobilitate 1 în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene condamnă la moarte transporturile rutiere româneşti de marfă în statele UE, potrivit unui comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).

"Deşi modificările regulamentelor europene aduse prin Pachetul Mobilitate 1 se vor aplica teoretic în condiţii egale tuturor statelor membre, în realitate impactul acestora este semnificativ diferit. Operatorii de transport români şi estici vor fi cei mai afectaţi, întrucât propunerile din Pachetul Mobilitate 1 duc la imposibilitatea de a efectua transport rutier internaţional în Europa de Vest de către companiile din Europa de Est", se menţionează în comunicatul UNTRR.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România avertizează că Pachetul Mobilitate 1, ale cărui prevederi încep să se aplice din 20 august 2020, va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români şi asupra României, cu consecinţe economice majore.

"În următorii 2 ani, România va pierde peste 5% din PIB datorită migrării activităţii de transport rutier internaţional, inclusiv a personalului direct implicat si a familiilor. Astfel, transporturile rutiere, principalul contribuitor la exportul de servicii al României din ultimii ani, sunt cea mai activă şi dinamică bucată din economia naţională a României care este acum decupată de Europa de Vest: firme, manageri, angajaţi şi familiile acestora, majoritatea între 25 - 45 ani, vor migra în ţări precum Germania (unde pentru fiecare copil se oferă alocaţii de aproape 200 euro/lună), Olanda, Luxemburg, Spania, Austria. Pe termen mediu şi lung România va pierde aproximativ 200.000 de şoferi profesionişti, inclusiv familiile lor şi se va confrunta cu o criză fără precedent pe piaţa muncii. Totodată, estimăm că vom pierde 30% din operatorii de transport români care nu vor putea supravieţui crizei coronavirus, iar jumătate din firmele rămase care operează transport rutier internaţional vor părăsi România înainte de 18 luni, termenul de intrare în vigoare al tuturor prevederilor Pachetului Mobilitate 1", se menţionează în comunicatul UNTRR.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România solicită Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor şi Comisiei Europene să clarifice de urgenţă regulile care vor intra în vigoare pe 20 august, respectiv să explice cum se poate face dovada întoarcerii acasă a şoferilor români şi să confirme faptul că aceasta poate fi organizată în centrele logistice închiriate sau deţinute de firmele româneşti de transport în Europa de Vest, precum şi care sunt sancţiunile pentru nerespectarea acestei prevederi, se precizează în document.

UNTRR reproduce principalele prevederi din cadrul Pachetului Mobilitate 1 pe care le consideră discriminatorii pentru transportatorii rutieri români de marfă şi dintre care unele intră în vigoare începând din 20 august: regulamentul referitor la cerinţele minime privind duratele de conducere zilnice şi săptămânale maxime, pauzele minime şi perioadele de repaus zilnic şi săptămânal; regulamentul referitor la poziţionarea prin intermediul tahografelor; obligaţia întoarcerii acasă a şoferilor la 3 sau 4 săptămâni şi interzicerea repausului săptămânal normal în cabina camionului; regulamentul privind obligaţia întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni; restricţionarea cabotajului (se aplică de la 21 februarie 2022); directiva privind aplicarea detaşării la transporturile rutiere internaţionale de tip cabotaj şi cross-trade (numai două operaţiuni cross-trade legate de un transport bilateral fiind excluse; se aplică de la 2 februarie 2022).

[citeste si]

Get it on App Store Get it on Google Play


  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

nxt.23
YesMy