Transportator român, în lacrimi după ce 20 de autocare din Slovenia au luat românii la muncă

Nicoleta Nicolau |
Data publicării:

Şoferii firmelor româneşti de transport sunt opriţi la vamă de către autorităţile germane şi austriece, însă alte firme internaţioanale transportă românii la muncă în străinătate. Situația paradoxală este semnalată și amendată de transportatorii români. 

Autorităţile germane nu îi lasă însă pe şoferii români, angajaţi ai firmelor româneşti în străinătate, să intre în ţară pentru a-şi înlocui colegii aflaţi la muncă acolo. În același timp, firmele românești de transport sunt ținute pe linie moartă și nu pot transporta pasageri decât până la aeroport, în timp ce firmele străine, din Slovenia de cele mai multe ori, pot intra în România să ia pasageri.

Doar zilele aceste, 20 de autocare din Slovenia au mers la Sibiu pentru a transporta românii care merg la muncă agricolă în străinătate. „Autocarele firmei Nomago, de transport internaţional de persoane, din Slovenia, a venit la ora 4.00 dimineața în parcarea unui supermarket din Târnăveni și a început îmbarcarea pasagerilor. 500 de oameni în parcarea din Târnăveni. Ceea ce au facut autoritățile pentru această activitate este dincolo de orice imaginație, au deviat tarficul, au blocat o stardă în centrul Târnaveniului.

Întrebarea este de ce au făcut-o în creierii nopții și nu ziua, dacă tot e așa de transparent? În maximum o oră 500 de persoane au fost îmbarcate în autocarele Nomago. Unde este distanțarea socială, unde sunt normele de igienă, unde sunt relgulile? Sau nu mai conteaza?

Aşa s-a desfăşurat o a doua acţiune de tip „şparanghelul" în România, în condiţiile în care transportul rutier naţional, adică autohton de pasageri care efectua până la intrarea în criză transport internaţional se uită pe geam la vecinii noştri sloveni care vin nestigheriţi", a declarat Augustin Hagiu - Preşedintele Federaţiei operatorilor români de transport (FORT), în EXCLUSIVITATE pentru Știri Diaspora. 

Acesta a adăugat că deja au început rezervările pentru cursele internaționale după data de 16 mai, precizând că în prezent se lucrează la o documentație privind regulile și normele de transprt începând cu data ieșirii de sub starea de urgență a României.

(w670)

„Tu, stat, cum îți protejezi transportatorii locali?“

 

Cele 20 de autocare de la Nomago din Slovenia, care au venit la Târnăveni pentru a transporta către Vest lucrători în agricultură nu au trecut neboservate de oameni.

„Oamenii merg să muncească în străinătate pentru că statul român în afară de promisiuni nu le oferă nimic. Dar, nu aici este problema. S-a apelat la o firmă de transport străină pentru că autocarele românești NU AU VOIE SĂ IASĂ DIN ȚARĂ. Ordonanța X paragraful Y interzice cursele ocazionale internaționale.

(...)  Ok, compania XYZ Agro din Germania să zicem, a încheiat contract cu Nomago, pentru a duce muncitori. Dar tu, ca stat, cum îți protejezi transportatorii locali? Păi dacă cursele ocazionale internaționale sunt INTERZISE, nu sunt interzise și pentru transportatorii ce intră în țară noastră?

Pozele sunt trimise de un transportator din zona TG MUREȘ. Omul plângea la telefon.... în timp ce el stă pe dreapta, vin alții să-ți transporte oamenii...“, notează, pe Facebook, Cosmin N., un transportator român nemulțumit.

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel