Faptele, care vor fi judecate în octombrie, datează din luna aprilie a acestui an, când A. K., o persoană fără familie și bolnavă, care nu știe să facă transferuri bancare, plăți online și care de ani de zile nu și-a mai folosit nici măcar cardurile bancare, a primit un telefon de la sucursala sa bancară care a informat-o că are contul curent descoperit.
A.K. a rămas perplexă de această împrejurare, deoarece avea peste 300.000 de euro depuși în acest cont, întrucât în februarie 2022 a oficializat vânzarea casei sale, lăsându-i-se uzufructul pe viață pentru suma respectivă. Prin urmare, ar fi trebuit să existe un sold suficient în contul său bancar.
După ce victima s-a prezentat la sucursala sa bancară pentru a clarifica cele întâmplate, în ciuda problemelor grave de sănătate de care suferă, și a explicat că nu folosește cardurile bancare, nici online banking, nici cumpărături pe internet, operând doar în numerar, banca și-a dat seama că numărul de telefon dat pentru operațiunea online era cel al îngrijitoarei sale, operând fără consimțământul sau cunoștința victimei.
Românca făcea achiziții în TikTok
În fapt, îngrijitoarea a recunoscut faptele și efectuarea de plăți în valoare de 214.000 de euro prin mai multe platforme online, de la TikTok la Google Payment, pentru suma mai sus menționată. Aceste plăți au fost efectuate fără știrea sau consimțământul acesteia și au fost autorizate de pe numărul de telefon al îngrijitoarei, întrucât acesta era numărul asociat tranzacției online.
Avocatul victimei a solicitat instanței ca, având în vedere vârsta și starea de sănătate delicată a acesteia, agravată de șocul provocat de înșelăciunea săvârșită de îngrijitorul său, și pentru ca aceasta să poată recupera banii care i-au fost furați, să se acorde procedurii judiciare celeritatea maximă pe care o merită având în vedere aceste împrejurări.
În plus, aceasta a solicitat retragerea imediată a pașaportului sau a oricărui alt document necesar pentru ca inculpatul să poată călători, întrucât există riscul de a fugi. Totodată, a solicitat instituirea sechestrului preventiv asupra soldurilor și depozitelor din contul bancar al îngrijitoarei, care a locuit cu ea timp de trei ani după decesul soțului său, pentru a se asigura că aceasta nu retrage nicio sumă, pentru a evita ca aceasta să se sustragă de la plata sumei înșelate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News