O româncă stabilită în Liverpool a fost la un pas de a cădea victimă unei escrocherii telefonice, pusă la cale de persoane care pretindeau că reprezintă HM Revenue and Customs (HMRC), autoritatea fiscală britanică. Elena Nicoleta Lungu, care lucrează ca îngrijitoare (Care Worker), a povestit pentru publicația „Anunțul UK” cum a fost sunată de pe un număr care începea cu 0753 și a fost informată de un robot că este căutată pentru o infracțiune legată de fraudă fiscală.
„Am fost sunată de un număr care începea cu 0753 și, când am răspuns, a fost un robot care spunea că sunt căutată pentru ‘criminal offence’ în legătură cu tax fraud, după care mi s-a spus să apăs tasta 1 pentru a vorbi cu un agent”, a relatat Elena.
După ce a apăsat, a fost transferată către o femeie, care i-a repetat acuzația, pretinzând că Elena datorează bani HMRC-ului și că, în lipsa plății, va fi trimisă în judecată. Ulterior, în conversație a intervenit și un bărbat care s-a prezentat drept „supervizor”, preluând apelul când femeia a fost confruntată cu întrebări.
„Bărbatul mi-a zis că din cauză că tax codul meu este greșit n-am plătit suficient și că, deși ei sunt cei care mi-au pus codul greșit, frauda apare pe numele meu”, a povestit victima. Cei doi au încercat timp de peste 20 de minute să o convingă să achite o „datorie” de peste 2.000 de lire, avertizând-o că în instanță costurile ar fi și mai mari.
Înșelătorie care îi vizează pe românii din Marea Britanie
Românca spune că a început să se îndoiască de veridicitatea apelului atunci când a cerut o notificare oficială, trimisă prin poștă, așa cum este practica în cazul amenzilor sau problemelor fiscale reale. În acel moment, apelul a fost întrerupt.
„Mă speriasem puțin la început, dar mă bucur că n-am cedat. Să nu vă speriați și să nu faceți plata dacă vi se întâmplă. Nu uitați că HMRC nu sună niciodată și, chiar dacă ați fi sunați de alte firme recuperatoare, până nu sunteți înștiințați oficial, acasă, nu vă grăbiți să plătiți – este o înșelătorie”, a transmis Elena, în încercarea de a-i avertiza și pe alți români din Marea Britanie.
Autoritățile britanice au avertizat în repetate rânduri că HMRC nu contactează telefonic contribuabilii pentru a le cere plăți urgente și nu amenință cu trimiterea în judecată în cadrul unor apeluri telefonice automate. Escrocii folosesc frecvent astfel de tactici pentru a speria victimele și a obține transferuri de bani sau date personale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News