Spania a luat locul Italiei ca principală poartă de intrare în Uniunea Europeană pentru migranţii care traversează Mediterana, a anunţat marţi Organizaţia Internaţională pentru Migraţie (OIM). Este abia începutul unui val major de migranți care ar putea lovi peninsula iberică, din Africa acolo unde în ultimii 50 de ani, populația a cunoscut o creștere explozivă.
De la începutul acestui an până pe 15 iulie, au fost înregistraţi 18.016 migranţi sosiţi pe ţărmurile spaniole, comparativ cu 16.566 în Italia şi 14.678 în Grecia, a precizat agenţia ONU.
În Spania, sosirile de migranţi aproape că s-au triplat comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2017. În Italia, acestea s-au diminuat cu peste 80%, iar în Grecia au crescut cu peste 50%.
Potrivit OIM, numărul de migranţi ajunşi în Spania a crescut dramatic luna trecută, înregistrându-se o medie de 220 pe zi, faţă de 54 în primele cinci luni ale anului.
În Italia, scăderea sosirilor a coincis cu preluarea funcţiilor, la 1 iulie, de către un guvern populist, care s-a angajat într-o cruciadă împotriva debarcării de noi migranţi pe ţărmurile ţării. Ministrul de interne Matteo Salvini le-a interzis navelor de caritate să aducă migranţi salvaţi în porturi italiene şi a sugerat ca toţi cei recuperaţi de pe mare să fie trimişi înapoi în Libia, aminteşte dpa
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News
Tagurile articolului:
Italia
migranti
Spania
Germania ar putea regândi controalele la frontiere. Rezultatele până acum: bani cheltuiți, ambuteiaje, încălcări ale legii
Gabriel Nuță-Stoica /
19 sep 2025, 08:35
La un an de la introducerea controalelor intensificate la frontierele Germaniei, bilanțul prezentat de Bild arată rezultate mixte. Poliția Federală a respins 786 de solicitanți de protecție și a predat autorităților 8.899 de persoane căutate cu mandate de arestare. Măsura este însă contestată: o instanță din Berlin a interzis returnările ilegale, dar ministrul de Interne Alexander Dobrindt a continuat politica, în timp ce cancelarul Friedrich Merz a fost criticat pentru decizii unilaterale. Opoziția denunță costuri de 80 de milioane de euro, blocaje și afectarea navetiștilor, iar sindicatele polițiștilor avertizează asupra suprasolicitării efectivelor.