Franța taie bonusul acordat cumpărătorilor pentru Dacia Spring

Bogdan Bolojan |
Data publicării:
Primul român care a ajuns cu o Dacie Spring în Berlin. Cât i-a luat și ce probleme uriașe a întâmpinat în Germania - VIDEO
Primul român care a ajuns cu o Dacie Spring în Berlin. Cât i-a luat și ce probleme uriașe a întâmpinat în Germania - VIDEO

Franța taie bonusul acordat pentru achiziționarea unui autoturism electric Dacia Spring. 

Franţa a restructurat reglementările privind stimulentele financiare acordate cumpărătorilor de vehicule electrice (EV), favorizând maşinile produse în Franţa şi Europa în detrimentul modelelor fabricate în China, conform listei tipurilor eligibile de automobile publicată joi de Guvernul de la Paris, transmite Reuters.

Modelul Spring al Dacia, brandul low-cost al Renault, este importat din China, şi a fost exclus din listă, la fel ca şi modelul MG4 al SAIC.

Tesla Model 3 este produs în China, în timp ce Tesla Model Y, este fabricat mai ales la Berlin.

Aproximativ 65% din maşinile electrice vândute în Franţa vor fi eligibile pentru schema de bonusuri de stat, inclusiv 24 modele produse de Stellantis şi cinci de Renault.

Franța vrea să lovească în mașinile electrice produse în China



Guvernul de la Paris vrea ca vehiculele electrice produse în Franţa şi Europa să fie mai accesibile pentru consumatorii interni, comparativ cu vehiculele mai ieftine fabricate în China.

În prezent, subvenţia guvernamentală pentru vehiculele electrice este de 5.000 de euro pentru majoritatea gospodăriilor şi de 7.000 de euro pentru cele mai sărace. Costul total al programului este de un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pe an.

Totuşi, în absenţa vehiculelor ieftine produse în Europa, o treime din toate subvenţiile merg către consumatorii care achiziţionează EV fabricate în China, au declarat oficiali de la Ministerul francez de Finanţe, ceea ce a majorat importurile şi a adâncit decalajul competitiv cu producătorii interni.

Noile criterii de eligibilitate va lua în calcul emisiile de carbon în procesul de fabricaţie EV. Industria auto chineză este puternic dependentă de electricitatea generată de cărbune, astfel încât multe EV fabricate în China nu vor beneficia de subvenţiile din Franţa.

Agenţia Ademe care supervizează procesul a analizat eligibilitatea a aproape 500 modele EV şi variantele lor, pentru a le include în schemă, relatează Agerpres. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel