Claudiu Năsui, USR: Liviu Dragnea ne minte în față! Cifrele sunt FALSE

Deputatul USR Claudiu Năsui face o acuzație extrem de gravă. El susține că cifrele economice prezentate de președintele PSD Liviu Dragnea sunt false. Năsui aduce mai multe argumente în acest sens pe pagina lui de socializare.

"Liviu Dragnea ne minte în față.

Cu cât economia merge mai rău, cu atât PSD-iștii vor încerca mai mult să ne ia ochii cu cifre false.

De ce sunt false? Să le luăm pe rând și să vedem care e de fapt diferența dintre veniturile din 2016 și cele din 2018.

În primul rând, Liviu Dragnea compară mere cu pere. De ce? Pentru că veniturile din 2016 nu includ subvenția de agricultură de la UE pe când cele din 2018 o includ. În 2017, pentru a umfla artificial veniturile, PSD-ALDE a decis să includă subvenția agricolă de la UE în bugetul de stat. Până atunci ea nu a fost niciodată prinsă în buget. Pentru că sunt bani care doar tranzitează contul statului, nu venit al statului. Câți intră, atâția ies. Nu au impact pe deficit. Dar ei au decis să adauge subvenția și pe venituri și pe cheltuieli. Deși nu sunt nici venituri ale statului român, nici cheltuieli ale sale, ci ale UE. Acest artificiu contabil explică 31% din „creșterea” cu care se laudă domnul Liviu Dragnea.

În al doilea rând, între 2016 și 2018 România a avut inflație. Dacă în 2016 inflația a fost de -0,54% (negativă), în 2017 și 2018 inflația a ieșit de sub control (de atunci a fost stabilizată din nou de BNR). În total am avut o inflație de 6.7% în acești doi. Deci 27% din „creșterea” lui Liviu Dragnea este de fapt inflație.

În al treilea rând, atunci când statul crește salariile la stat, pe lângă banii pe care îi dă angajaților săi, o parte merge înapoi la stat sub forma de taxe și impozite pe salariu. Poate părea bizar, dar statul își plătește sie însuși impozite în contul propriilor săi angajați. De fapt e normal să fie așa. Nu asta e problema. Dar acei bani nu sunt un venit real al statului. Sunt doar bani mutați dintr-un buzunar în altul. Cu toate acestea apar la venituri. În felul acesta statul ar putea înmulți salarii bugetarilor cu 100 (finanțându-se prin datorie sau creștere de taxe) și apoi să zică „dar uite ce au crescut încasările din impozitele pe salarii”. Astfel, „veniturile” statului din taxe pe care și le plătește sie însuși în contul măririlor de salarii la stat explică încă 26% din cifra lui Dragnea.

În al patrulea rând, Liviu Dragnea nu realizează, dar el se laudă cu creștere impozitelor asupra românilor. #ÎndrăzneșteSăNuÎțiVinăSăCrezi. Da, același Liviu Dragnea, care în campanie ne promitea că nu va crește nicio taxă, nu doar că a crescut taxele, dar acum se și laudă că le-a crescut. 10% din creșterea cu care se laudă Liviu Dragnea provine din creșterea taxelor și impozitelor. Supraacciza la carburanți (creșterea a accizei cu până la 20%), impozitarea muncii part-time la nivel full-time și alte taxe care au mai fost introduse.

În final rămâne doar 7% din creștere care s-a datorat creșterii organice a economiei în ultimii 2 ani. Dar, asta înseamnă mai puțin decât creșterea economiei. Deci nu e o performanță grozavă.

Calculele de mai jos au fost actualizate cu cifrele pe decembrie 2018, care au fost afișate doar astăzi. Ministerul Finanțelor trebuia să le publice pe 25 ale lunii. Din 2017, însă, această dată a fost aproape sistematic încălcată. De unde le are Liviu Dragnea? Se pare că cifrele execuției bugetare ajung acum mai întâi la partidul-stat, sunt aprobate, după care ajung la public: să știe mai întâi partidul conducător și apoi contribuabilii care plătesc cele mai mari taxe din Europa de Est pe ce se duc banii.

Legat de al doilea grafic cu creșterea PIB-ului nominal (adică fără să ținem cont de inflație), cum foarte bine a remarcat profesorul Bogdan Glavan, paradisul socialist Venezuela a avut doar anul trecut o creștere a PIB-ului nominal de 12 ori. Mult peste noi. De ce? Pentru că nimeni nu te împiedică să dai drumul la tiparniță și să prostești lumea că le crești salariile când de fapt nu faci decât inflație și degringoladă.

UPDATE: Chiar azi au apărut și cifrele execuției bugetare la decembrie 2018 așa că avem datele noi la decembrie. A binevoit partidul să ne dea și nouă datele, dar, evident după ce le-a preluat domnul Dragnea ca să-și comunice știrea falsă mai întâi", a scris Năsui pe Facebook.

Image may contain: text
Get it on App Store Get it on Google Play

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

  TOP STIRI CELE MAI



Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

diaspora.n-nxt.22