Cifra de afaceri a magazinelor din Ungaria, în scădere: maghiarii cumpără mai puțin și mai rațional

Nicoleta Baciu |
Data publicării:
Cifra de afaceri a magazinelor din Ungaria, în scădere, maghiarii cumpără mai puțin și mai rațional. Sursa foto: freepik.com
Cifra de afaceri a magazinelor din Ungaria, în scădere, maghiarii cumpără mai puțin și mai rațional. Sursa foto: freepik.com

În august 2023, volumul comerțului cu amănuntul din Ungaria a scăzut cu 7,0 la sută față de aceeași perioadă a anului precedent, ajustat pentru efectele calendaristice, potrivit datelor brute, a raportat, miercuri, 4 octombrie, Biroul Central de Statistică.

Potrivit datelor ajustate pentru efecte sezoniere și calendaristice, volumul comerțului cu amănuntul a scăzut cu 0,5 la sută față de luna precedentă.

În comerțul cu amănuntul mixt alimentar și alimentar, volumul cifrei de afaceri a scăzut cu 4,0 la sută. Volumul vânzărilor magazinelor mixte de tip alimentar, care reprezintă 75 la sută din vânzările cu amănuntul de produse alimentare, a scăzut cu 4,2 la sută, iar cel al magazinelor specializate de produse alimentare, băuturi și tutun cu 3,4 la sută, scrie nyugat.hu.

Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul nealimentar a scăzut cu 5,2 la sută în ansamblu. Volumul vânzărilor a crescut cu 4,8 la sută în magazinele de produse farmaceutice, produse medicale și parfumuri, cu 1,0 la sută în magazinele de mărfuri second-hand, cu 6,0 la sută în magazinele de cărți, informatică și alte produse industriale, cu 7,8 la sută în textile, îmbrăcăminte, și magazinele de încălțăminte.

De asemenea, a fost cu 11% mai mic în magazinele mixte de produse industriale și cu 15% mai mic în magazinele de mobilă și produse tehnice.

Volumul traficului la benzinării, mai mic decât în ​​aceeași lună a anului trecut

 

Volumul comenzilor prin corespondență și al comerțului cu amănuntul pe internet, care acoperă o gamă largă de mărfuri și reprezintă 7,3 la sută din cifra de afaceri cu amănuntul, practic nu s-a modificat față de luna august trecută.

Volumul traficului la benzinării a fost cu 18,1 la sută mai mic decât în ​​aceeași lună a anului precedent.

Vânzările de magazine de autovehicule și piese pentru vehicule, care nu fac parte din datele de vânzare cu amănuntul, nu s-au modificat în mod esențial. În august, cifra de afaceri națională cu amănuntul la prețuri curente a ajuns la 1.594 miliarde HUF.

48 la sută din cifra de afaceri cu amănuntul națională a fost realizată în magazinele alimentare și mixte de tip alimentar, 34 la sută în comerțul cu amănuntul nealimentar și 18 la sută în cifra de afaceri cu combustibili la benzinării.

În ianuarie-august, ajustat pentru efectele calendaristice, volumul comerțului cu amănuntul a fost cu 9,6 la sută mai mic față de aceeași perioadă a anului precedent.

Volumul vânzărilor în comerțul cu amănuntul alimentar și mixt legat de alimente a scăzut cu 6,6 la sută, în comerțul cu amănuntul nealimentar cu 7,3 la sută și în comerțul cu amănuntul de combustibili cu 21,3 la sută.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel