Banca centrală Spaniei, propuneri pentru creșterea turismului iberic

Nicoleta Nicolau |
Data publicării:
Barcelona 10.01.2016  Politica Debate de investidura del nuevo President de la Generalitat Carles Puigdemont, en la foto besando a su esposa. FOTO  RICARD CUGAT
Barcelona 10.01.2016 Politica Debate de investidura del nuevo President de la Generalitat Carles Puigdemont, en la foto besando a su esposa. FOTO RICARD CUGAT

Inflaţia şi criza energetică europeană au afectat unul dintre motoarele economiei spaniole, turismul. O spune banca centrală a Spaniei (BCE), care avertizează că, fără investiţii, tradiţionalii turişti britanici şi germani vor prefera destinaţii mai ieftine. 

Iar în aceste vremuri pline de incertitudini, nicio economie nu îşi poate permite să lase la voia întâmplării o astfel de sursă de bani.

Analiza BCE porneşte de la informaţii pozitive: renunţarea la restricţii a făcut ca anul 2022 să fie anul revenirii postpandemie. În Spania au venit peste 70 de milioane de turişti străini, care au cheltuit 85 de miliarde de euro. Procentul din PIB pentru întregul regat este de peste 5 puncte, deşi sunt regiuni în care acesta ajunge şi la 40%.

Totuşi, Banca Spaniei subliniază faptul că faţă de 2019, anul considerat cel mai bun din istoria acestui sector economic, au venit cu peste 9 milioane de turişti mai puţin. Documentul indică două pieţe care au încetinit faţă de acum trei ani, ambele fidele până în acest moment plajelor şi marilor oraşe iberice.

Banca centrală Spaniei, propuneri pentru creșterea turismului iberic

 

În Marea Britanie, devalorizarea lirei şi birocraţia Brexit au determinat pe multe milioane de englezi să gândească de două ori înainte de a lua bilete de avion spre Valencia, Malaga, Barcelona sau Sevilla. Iar în China, restricţiile impuse de autorităţi din cauza pandemiei a blocat activitatea multor agenţii de turism care vindeau destinaţii mediteraneene.

Din analiză reiese cum stau şi principalii concurenţi, în special riveranii la Mediterana. Graficele arată că Turcia a avut o creştere semnificativă faţă de 2019. Grecia a avut şi ea un an bun. Este un fapt pe care Banca Spaniei îl vede ca pe un avertisment. Atât turcii, cât şi grecii oferă mai ieftin produse similare, adică mare, plajă şi istorie.

Nevoia de a economisi, provocată de incertitudinile aduse de război, îi face pe mulţi dintre germani, francezi şi britanici să aleagă destinaţii mai ieftine. Faptul ar putea să devină o tendinţă - spun experţii băncii centrale - dacă jucătorii spanioli nu se reinventează rapid.

Documentul dă şi o listă cu exemple concrete: Benidorm, stațiune-emblemă a migraţiei de vară a britanicilor, a ajuns la un nivel de maturitate şi saturaţie care poate crea efect contrar, adică poate duce la plictiseală printre turişti. De aceea este necesară reinventarea lui, pentru a redeveni activ. De altfel, banca cere guvernului un plan naţional pentru turism ca prioritate pentru acest an, iar investiţiile în mare şi plaje să fie pe măsura banilor aduşi de străinii care aleg Mediterana spaniolă.

Raportul a apărut cu câteva zile înainte de marele Târg Internaţional de Turism de la Madrid, care va avea loc la finalul acestei săptămâni, potrivit Rador.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel