Aterizare de urgență pe aeroportul din Viena din cauza grindinei: „Oamenii au început să țipe, iar botul avionului a fost distrus”

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Aterizare de urgență pe aeroportul din Viena din cauza grindinei: „Oamenii au început să țipe, iar botul avionului a fost distrus” / Foto: Facebook
Aterizare de urgență pe aeroportul din Viena din cauza grindinei: „Oamenii au început să țipe, iar botul avionului a fost distrus” / Foto: Facebook

Momente de panică la bordul unui zbor al companiei Austrian Airlines, care a decolat din Palma de Mallorca (Spania) și a fost nevoit să efectueze o aterizare de urgență la Viena (Austria) din cauza unei furtuni violente de grindină.

Incidentul s-a produs duminică după-amiază, 9 iunie, când aeronava Airbus SE A320, în uz de 23 de ani, a întâlnit o furtună puternică la o altitudine de peste 10.000 de metri deasupra Mării Mediterane. Zborul OS434 a decolat de la Palma de Mallorca la ora 15:55, conform site-ului de urmărire a zborurilor Flightradar24.

„Aeronava, în timp ce se apropia de Viena, a întâlnit o zonă de furtună care, conform piloților, nu era vizibilă pe radarul meteorologic”, a declarat compania aeriană, conform presei străine.

În urma impactului cu grindina, o parte din botul avionului a fost distrusă, iar parbrizul din fața piloților a fost grav avariat, dar a rămas intact.

Piloții au transmis imediat semnalul Mayday și au solicitat o aterizare de urgență, care a avut loc la Viena, la ora 17:59, după un zbor de o oră și 59 de minute. Din fericire, nu s-au înregistrat răniți.

Fotografiile publicate pe rețelele sociale arată radomul din față, carcasa aerodinamică care acoperă partea frontală a avionului, în mare parte distrus, lăsând expusă substructura aeronavei.

 

Mărturia unui pasager

 

„Cred că eram la aproximativ 20 de minute înainte de aterizare când am intrat într-un nor de grindină și ploaie și a început turbulența”, a declarat Emmeley Oakley, o pasageră din avion.

Ea a mai adăugat că avionul a traversat grindina în aproximativ două minute sau mai puțin, timp în care telefoanele și alte obiecte au zburat prin cabină.

„Unele persoane au țipat, iar însoțitorii de zbor au intervenit pentru a ajuta. Echipajul a făcut o treabă excelentă în a calma pasagerii”, a adăugat Oakley.

 

Creșterea frecvenței incidentelor meteo extreme

 

Aeronavele sunt construite pentru a rezista condițiilor meteorologice adverse, inclusiv grindinei, fulgerelor și turbulențelor. Cu toate acestea, impactul episoadelor de vreme violentă a devenit din ce în ce mai frecvent observat.

Pe 20 mai, zborul SQ321 al Singapore Airlines, de la Londra la Singapore, a întâmpinat o turbulență extrem de puternică și neașteptată, care a cauzat decesul unui pasager și rănirea a aproximativ 40 de persoane.

Creșterea frecvenței și intensității evenimentelor meteorologice extreme reprezintă o provocare majoră pentru industria aviatică, care trebuie să se adapteze rapid pentru a asigura siguranța pasagerilor și a echipajelor. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel