Volkswagen a anunțat că începând cu 6 octombrie 2025 producția de la uzinele din Zwickau și Dresda va fi complet oprită pentru o săptămână. Întreruperea vizează liniile de asamblare pe care se fabrică modelele electrice ID.3, ID.4 și ID.5, considerate până de curând vârful de lance al strategiei de electrificare a gigantului german.
Și uzina din Emden, unde se produc în special ID.4 și Passat, se confruntă cu opriri temporare ale producției, cauzate de aceleași probleme: cererea slabă pentru mașinile electrice. Compania a confirmat că în următoarele săptămâni vor fi anulate mai multe ture de lucru, în încercarea de a adapta producția la realitățile pieței.
Osnabrück, închisă o zi pe săptămână
În ceea ce privește uzina din Osnabrück, măsurile de reducere a activității sunt deja în vigoare. Volkswagen a decis ca până la sfârșitul anului să existe cel puțin o zi de închidere pe săptămână, la care se adaugă o pauză de producție de o săptămână în luna octombrie.
„Volkswagen adaptează programul de producție la uzinele sale la cererea actuală a clienților pentru modelele construite acolo. La unele uzine, acest lucru va duce la anularea turelor de lucru în următoarele săptămâni”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei din Wolfsburg.
Dacă Zwickau și Emden sunt afectate de vânzările scăzute ale vehiculelor electrice, Osnabrück are probleme cu modelele de nișă produse aici - mai ales decapotabilele, pentru care interesul a scăzut drastic în ultimele luni.
Wolfsburg accelerează ritmul
Situația este diferită la uzina principală din Wolfsburg, unde producția este concentrată pe modelele cu motoare cu ardere internă - Golf, Tiguan și Tayron - care rămân în continuare foarte căutate.
Potrivit publicației „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, aici vor continua turele speciale, cu producție aproape în fiecare weekend până la Crăciun. Practic, Wolfsburg lucrează la capacitate maximă din luna mai, încercând să răspundă cererii puternice de pe piață pentru modelele tradiționale.
Criza cererii pentru electrice
Deciziile luate de Volkswagen subliniază dificultățile cu care se confruntă producătorii auto în perioada de tranziție către electromobilitate. După un început promițător, cererea pentru mașinile electrice a încetinit semnificativ în Europa, pe fondul scăderii subvențiilor guvernamentale, a prețurilor încă ridicate și a infrastructurii de încărcare insuficiente.
VW, care a investit miliarde de euro în transformarea uzinelor din Zwickau și Dresda în centre de producție dedicate exclusiv vehiculelor electrice, este acum forțată să reducă temporar producția pentru a evita acumularea de stocuri nevândute.
Contrastul dintre situația din Wolfsburg și cea din uzinele de mașini electrice arată că, în ciuda presiunilor politice pentru reducerea emisiilor și tranziția către propulsii mai „verzi”, clienții preferă în continuare modelele clasice, mai accesibile și cu autonomie nelimitată.
Analiștii industriei auto avertizează că Volkswagen, dar și alți producători, ar putea fi nevoiți să regândească strategiile de electrificare sau să reducă prețurile pentru a impulsiona vânzările.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News