Un tren de noapte va lega Amsterdam și Barcelona până la sfârșitul anului 2023, cu sprijinul Bruxelles-ului

Alexandra Curtache |
Data publicării:
Un tren de noapte va lega Amsterdam și Barcelona până la sfârșitul anului 2023, cu sprijinul Bruxelles-ului / Foto: Unsplash
Un tren de noapte va lega Amsterdam și Barcelona până la sfârșitul anului 2023, cu sprijinul Bruxelles-ului / Foto: Unsplash

Un tren de noapte va lega Amsterdam și Barcelona până la sfârșitul anului 2023, cu sprijinul Bruxelles-ului, a anunțat marți Comisia Europeană.

Executivul UE a anunțat că va coopera cu zece proiecte-pilot pentru crearea de noi servicii feroviare sau pentru îmbunătățirea celor existente, inclusiv cu inițiativa belgiano-olandeză European Sleeper, care lansează deja, la 25 mai, un serviciu de trenuri de noapte între Bruxelles și Berlin.

Comisia Europeană a selectat, de asemenea, un proiect al Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) pentru a conecta Catalonia cu sudul Franței: Barcelona-Figueres-Toulouse și Barcelona-Figueres-Montpellier. Renfe a început să testeze ruta Barcelona-Lyon pentru a opera în Franța înainte de vară.

 

Inițiativa selectată de executivul UE va lega Barcelona și Amsterdam cu un tren de noapte care va opri la Bruxelles

 

Pe site-ul său de internet, European Sleeper a anunțat deja că vede "multe oportunități în Europa de Sud". O oportunitate care se va cristaliza la sfârșitul anului 2023, după cum a amintit marți agenția de presă belgiană (care se numește de fapt belgiană).

Compania belgiano-olandeză va debuta pe 25 mai cu ruta dintre capitalele Belgiei și Germaniei, care va fi extinsă până la Praga (Cehia) în 2024.

În 2021, Comisia Europeană a identificat diversele obstacole în calea exploatării liniilor feroviare transfrontaliere, cum ar fi alocarea capacităților sau slaba coordonare între administratorii de rețea. Acum, proiectele-pilot selectate marți de executivul european trebuie să demonstreze cum se pot depăși aceste obstacole.

"Ele reprezintă doar un prim pas, cu scopul de a acumula experiență valoroasă pentru proiecte viitoare", a declarat Bruxelles. Dar "sprijinul" nu va fi de natură monetară, deoarece nu este prevăzută nicio finanțare specifică din partea UE pentru aceste inițiative pilot - deși există posibile excepții.

 

Declarațiile comisarul român pentru transporturi

 

Comisarul român pentru transporturi, Adina Valean, a declarat: "Cererea de mobilitate ecologică este în continuă creștere. De aceea avem nevoie de o piață feroviară mult mai receptivă și mai rapidă, în special pentru călătoriile transfrontaliere lungi", a adăugat ea.

Comisia Europeană a clasificat cele zece proiecte în ordinea datei planificate de demarare, trenul de noapte Amsterdam-Barcelona fiind pe locul șapte. Inițiativa FGC de conectare a Cataloniei cu sudul Franței este cea care va fi lansată cel mai târziu, deoarece se află pe poziția a zecea și ultima. Pe poziția a noua se află un proiect din statul spaniol, realizat de compania feroviară ILSA: un nou serviciu Lisabona-A Coruña și Lisabona-Madrid, conform elnacional.cat.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel