Un mecanic de locomotivă de la CFR și-a făcut public salariul: "Nu mai trebuie să plecați în străinătate, uitați cât se câștigă"

Bogdan Bolojan |
Data actualizării: | Data publicării:

Un tânăr mecanic de locomotivă a publicat fluturașul său de salariu, explicând că a făcut acest gest pentru a le arăta tinerilor că în România se poate câștiga un venit considerat decent fără a pleca din țară.

Mesajul său, prezentat într-un singur bloc consistent de text, a fost distribuit masiv și a generat o dezbatere aprinsă între românii din țară și cei din diaspora.

Tânărul mecanic de locomotivă, Doru Alexandru, a explicat în detaliu cum arată salariul său din luna octombrie 2025, insistând că nu urmărește să se laude, ci să demonstreze că există locuri de muncă bine plătite și în România. Acesta ajunge lunar la un câștig echivalent în lei de peste 1600 de euro. 

„Nu vreau să mă laud, însă fac acest gest special pentru tinerii din România, ca să vadă și ei că se poate și în România să lucrezi pe un salariu cât de cât decent, dacă îți dorești cu adevărat și nu este nevoie să pleci în străinătate. Acesta este un fluturaș cu salariul meu. Aveți acolo și numele meu,  luna octombrie 2025, deci este un fluturaș recent. Funcție mecanic locomotivă automotor unu, salariul de încadrare 6.700 lei la care se adaugă toate aceste sporuri. Avem și 3h suplimentare care ne mai ridică puțin salariul, dar în general este un salariu la normă 14.000 lei brut. Atât plătește firma în fiecare lună. Pentru un mecanic de locomotivă ăsta este salariul brut, iar cu cât rămâne mecanicul în mână este 8.300 lei. Salariul net. Bani curați, fără bonuri, fără nimic, atât primește mecanicul pe card. Acum, pentru voi, pentru unii poate vi se pare mult, poate vi se pare puțin. Eu zic că este un salariu decent pentru România. Am și observat că foarte mulți dintre voi poate ați luat peste picior această meserie, dar cine lucrează în sistem știe că funcția de mecanic de locomotivă este foarte apreciată și foarte respectată.”

Reacții din țară: între apreciere și realism dur

După publicarea clipului, mii de români au comentat. Mulți au povestit experiențele lor din sistemul feroviar, în timp ce alții au subliniat dificultățile cu care se confruntă mecanicii.

Un fost angajat CFR, din zona TESA, i-a transmis:

„Felicitări! Eu am fost o perioadă TESA la CFR Călători, iar condițiile de muncă ale mecanicilor sunt din alt secol… Mi se pare că meritați mai mult la efortul pe care îl depuneți!”

O altă utilizatoare a subliniat cât de mult contează venitul raportat la un singur salariu:

„Eu cu soțul meu atâta câștigăm împreună în lunile bune, așa că pentru o persoană mi se pare bun salariul. Alții se descurcă cu jumate din ce ai tu. Bravo!”

O altă voce a adăugat:

„E un salariu foarte bun, iar în cazul în care lucrează și soția, eu zic că se trăiește bine în România, o spun din propria experiență! Numai bine!”

Alți români au apreciat curajul lui Doru de a face public salariul, într-un domeniu unde astfel de informații sunt rare:

„Bravo pentru expunere și asumare! Poate așa înțeleg și cei care așteaptă să vină cineva să-i facă bogați că se poate trăi decent dacă te zbați, muncești și prinzi un post bun. Îți trebuie și un pic de noroc, dar nu este imposibil. Dar nah, e mai ușor să-i înjuri pe ăia care au mai mult ca tine.”

Românii din diaspora: comparații directe cu Vestul

Reacțiile românilor plecați la muncă în Europa au fost mult mai acide, majoritatea subliniind diferențele uriașe de salarizare.

Un utilizator a scris:

„Pentru 8000 de lei nici nu mă ridicam din pat. Atât îmi era impozitul pe salariu când eram în Românica.”

Altul a comparat direct meseria cu aceeași funcție din Marea Britanie:

„Felicitări pentru job, așa cum ai zis și tu, este un job bun și respectat. Ideea este că în UK, spre exemplu, un conductor de tren are undeva la 80-90k pe an înainte de taxe. Același job. Aceleași responsabilități.”

Un român stabilit în Irlanda a adăugat și o situație personală:

„Este un salariu bun pentru România, dar văd că ai băgat și ore de noapte. Eu sunt în Irlanda și iau 3000 €/lună la un program de 9 ore pe zi și sunt un simplu șofer cu permis categoria B. Un mecanic locomotivă aici are minim 5000 € salariu.”

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel