Un celebru brand de haine, cu 2200 de magazine în UE, a fost cumpărat de africani

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

Lanțul de magazine NKD, unul dintre cele mai răspândite branduri de modă ieftină din Europa, trece printr-o schimbare majoră.

Rețeaua, prezentă în Germania, Austria, Italia, Slovenia, Cehia, Croația și Polonia, cu peste 2.200 de magazine și aproximativ 10.000 de angajați, are un nou proprietar. Vestea a fost confirmată de fostul acționar, fondul britanic TDR Capital, care a decis să vândă compania după șapte ani de creștere constantă.

În această perioadă, NKD, cu sediul central în Bindlach, Bavaria, a reușit să-și întărească poziția pe piață și să devină unul dintre cele mai cunoscute lanțuri cu haine la prețuri accesibile. Magazinele sunt celebre în special pentru hainele ieftine, articolele sportive și decorațiunile de sezon. Chiar și numele brandului trimite la ideea de prețuri mici: “Niedrig Kalkuliert Discount”, adică “reducere calculată-mică". În 2024, NKD a raportat 850 de milioane de euro în venituri, semn că lanțul continuă să atragă clienți în căutare de produse simple și la preț mic.

Cumpărătorul este Mr Price Group, o corporație uriașă din Africa de Sud. Compania este listată la bursă și are peste 3.100 de magazine în lume și aproximativ 32.000 de angajați. Mr Price nu se ocupă doar de modă, ci vinde și produse pentru casă, articole sportive, servicii financiare și chiar produse din zona telecom. În ultimul an, veniturile sale au crescut cu 5,4%, și au ajuns la aproape un miliard de euro.

Extinderea din Africa spre Europa 

Pentru sud-africani, achiziția NKD este parte dintr-un plan mai vechi. În 2021, ei au anunțat oficial că vor să devină cel mai valoros retailer din Africa, iar extinderea în Europa este un pas important în această direcție. Preluarea NKD este, din punctul lor de vedere, o investiție care le permite accesul direct pe o piață mare și stabilă, cu milioane de clienți.

La NKD, schimbarea este privită cu optimism. Directorul general, Alexander Schmökel, spune că noul proprietar înțelege foarte bine industria și că planurile de dezvoltare vor continua în același ritm. Mesajul pe care îl transmite este clar: compania nu intră în niciun fel de restructurare agresivă, ci doar își schimbă acționariatul și, cel mai probabil, va beneficia de investiții noi.

La bursa din Johannesburg, acțiunile Mr Price au scăzut cu 12,3% imediat după anunț. Reacția investitorilor arată că există temeri legate de suma plătită pentru NKD, considerată mult prea mare. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel