Șoferul român care a lovit un biciclist în Italia și l-a târât sute de metri sub camion scapă de justiție. Familia victimei e revoltată

Gabriel Nuță-Stoica |
Data publicării:
Aristide Frascadore, italianul de 91 de ani lovit mortal de șoferul român
Aristide Frascadore, italianul de 91 de ani lovit mortal de șoferul român

Un raport prezentat de procurorii italieni în cazul morții lui Aristide Frascadore, un italian de 91 de ani lovit mortal de un camion condus de un român, arată că șoferul nu este vinovat de tragedie. Pentru a evita accidentul, românul ar fi trebui să fie cu ochii în oglinzi permanent, ceea ce este imposibil.

Moartea lui Aristide Frascadore, biciclistul italian în vârstă de 91 de ani care a fost lovit de un camion și târât pe o distanță de câteva sute de metri pe Viale Cesare Battisti, până în apropierea intrării în Villa Reale din Monza, rămâne un caz contestat de familie, în ciuda concluziilor anchetatorilor.

Potrivit publicației Corriere della Sera, șoferul camionului, un cetățean român în vârstă de 48 de ani, cercetat pentru omor rutier, nu ar purta vina producerii accidentului, potrivit raportului tehnic aflat la baza solicitării de clasare a dosarului. Fiul victimei se opune însă ferm acestei soluții, pe care o consideră „o nedreptate”.

Biciclistul a fost târât câteva sute de metri

 

Ancheta vizează accidentul produs în aprilie anul trecut și se bazează pe reconstituirea detaliată a dinamicii evenimentelor, realizată de un consultant tehnic desemnat de procurori. Traseul analizat acoperă o porțiune de drum de peste un kilometru, de la punctul de impact situat la intersecția dintre Viale Cesare Battisti și Via Dante, până la locul în care bicicleta, rămasă prinsă de camion, s-a desprins aproape de poarta principală a Parcului Monza.

Între aceste două repere se află și punctul în care a fost găsit trupul lui Aristide Frascadore, în fața porților Palatului Regal.

Imaginile și poziționarea elementelor de la locul accidentului au alimentat inițial suspiciunea unei posibile fugiri de la locul faptei. Camionul a fost însă oprit de poliția locală la câțiva kilometri distanță, în zona porților companiei Rovagnati, unde șoferul se îndrepta pentru o livrare.

Românul a scăpat însă de infracțiunea de neacordare a asistenței, iar permisul de conducere i-a fost restituit după trei luni.

Concluziile raportului: Victima a efectuat o manevră imprudentă

 

Un element considerat esențial în anchetă îl constituie raportul solicitat de procurori, care indică faptul că victima ar fi efectuat o manevră imprudentă chiar înainte de producerea tragediei. Investigațiile inițiale stabiliseră deja că Aristide Frascadore nu circula pe pista de biciclete aflată pe partea dreaptă a Viale Cesare Battisti. Apropiindu-se de intersecție și încercând să depășească șirul de autoturisme oprite la semafor, biciclistul s-ar fi poziționat pe linia mediană a bulevardului.

Potrivit reconstrucției, în dreapta biciclistului se afla un convoi de mașini, iar în stânga, camionul condus de bărbatul de 48 de ani. Italianul ar fi reușit să depășească parțial camionul într-un moment în care acesta încetinise din cauza traficului din față. Impactul s-ar fi produs atunci când vehiculul greu l-a atins cu bara de protecție frontală, moment în care atât bicicleta, cât și corpul victimei au ajuns sub camion.

Biciclistul se afla în unghiul mort

 

Concluziile tehnice arată că bicicleta se afla într-un unghi mort al câmpului vizual al șoferului, deși poziționarea era frontală. În aceste condiții, susțin anchetatorii, conducătorul auto ar fi putut observa prezența biciclistului doar dacă și-ar fi menținut constant privirea asupra oglinzilor retrovizoare, fapt care i-ar fi diminuat atenția asupra traficului din față și a altor vehicule aflate în mișcare.

Familia victimei respinge însă aceste concluzii. Fiul lui Aristide Frascadore contestă analiza experților și anunță o confruntare tehnică între specialiști, programată pentru luna aprilie, când cazul va ajunge în fața judecătorului de instrucție.

Publicația citată mai scrie că bătrânul era cunoscut pentru rutina sa constantă: în ciuda vârstei înaintate, obișnuia să urce pe bicicleta de curse și să parcurgă fără dificultate distanța de puțin peste 13 kilometri dintre locuința sa de pe Via Biraghi, în zona Maciachini, și Villa Reale. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel