Șoferii care frânează brusc în fața radarelor ar putea fi amendați. Europa implementează deja sistemul

Bogdan Bolojan |
Data publicării:

După o testare de doi ani în Spania, camerele care detectează frânările bruște înaintea radarelor sunt pregătite de implementare și în restul Europei. 

Legile și regulile de conducere se schimbă tot timpul, așa că este important să fii la curent. Dar această ultimă actualizare ar putea da mari bătăi de cap. Șoferii ar putea vedea în curând noi dispozitive care detectează frânările bruște înaintea camerelor de viteză, precum și altele care depistează vehiculele care accelerează din nou rapid peste limita legală. În urma unui test de succes în Spania, experții îi avertizează pe șoferi că aceste noi camere anti-frânare vor fi instalate foarte curând și în Marea Britanie.

1. -imagine fara descriere- (radar-masina.jpg)

Noua tehnologie inovatoare îi va penaliza pe șoferii care încearcă să evite sancțiunile frânând brusc înaintea radarelor de viteză, iar apoi accelerează după ce trec de ele. Experții în siguranță rutieră de la Road Angel din Marea Britanie cer iplementarea tehnologiei cât mai rapid și le-au reamintit tuturor șoferilor să își asume responsabilitatea pentru conducerea la limita corectă de viteză.

Radarele anti frânare au un dispozitiv fix înaintea radarului



Dispozitivele antifrânare au fost testate la începutul anului 2020 și au fost acum lansate oficial în regiunea Navarra din nord-estul Spaniei, după o schemă pilot de succes. Experții îi avertizează pe șoferi că dispozitivele de înaltă tehnologie ar putea fi lansate în Marea Britanie, după ce s-au dovedit eficiente în a-i prinde pe șoferii care încearcă să evite amenzile pentru viteză.

Mulți șoferi apasă puternic pedala de frână pentru a ajunge înapoi la limita legală de viteză odată cu apropierea de o cameră de viteză și apoi apasă din nou accelerația după ce au depășit zona de supraveghere. Această manevră, în ciuda încălcării limitei legale de viteză, permite adesea șoferilor să scape de amenzi sau penalități. Tehnologia modernă a fost concepută pentru a nu le mai permite șoferilor să evite sancțiunile. Se utilizează sisteme laser și „tehnologia cu efect Doppler” pentru a înregistra cu precizie viteza unui vehicul pe o anumită distanță. Camerele de viteză medie sunt, de asemenea, ceva comun pe drumurile din Marea Britanie, unde două dispozitive înregistrează numărul de înmatriculare al unui vehicul pentru a calcula viteza medie a acestuia între ambele camere.

Cu toate acestea, guvernul spaniol a mers și mai departe prin introducerea radarelor antifrânare și a noii tehnologii cunoscute sub numele de "cascadă". Sistemul în cascadă presupune instalarea unui dispozitiv radar mobil pe o distanță semnificativă (uneori peste un kilometru) după un radar fix pentru a detecta acei șoferi care accelerează din nou după ce trec de prima cameră, crezând că au scăpat. Șoferul care trece cu viteză va fi apoi surprins de a doua cameră de viteză mobilă și poate primi o amendă uriașă și puncte pe permis.

Sistemele anti-frânare au un dispozitiv mobil amplasat înaintea radarului fix pentru a detecta șoferii care apasă brusc frânele înainte de a ajunge la camera semnalizată.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel