Sistemul UE de verificare a certificatelor COVID a fost lansat azi. Șapte state membre eliberează deja pașaport COVID

Nicoleta Baciu |
Data actualizării: | Data publicării:

Marți a fost lansat sistemul tehnic la nivelul UE, care permite verificarea certificatelor COVID în condiții de siguranță și cu respectarea vieții private, a anunțat Comisia Europeană într-un comunicat. Șapte state membre s-au conectat deja de marți la portal și au început să elibereze primele pașapoarte COVID.

Portalul UE de verificare a pașapoartelor COVID, creat în două luni, asigură verificarea caracteristicilor de securitate conținute în codurile QR ale tuturor certificatelor, garantând astfel autenticitatea documentelor. În timpul procesului de verificare nu se schimbă și nu se păstrează date cu caracter personal, precizează comunicatul CE.

Începând din 10 mai, 22 de țări au testat portalul cu succes. Regulamentul se va aplica de la 1 iulie, însă toate statele membre care au trecut cu succes testele tehnice și care sunt pregătite să elibereze și să verifice certificatele pot începe să utilizeze deja sistemul în mod voluntar.

 

Șapte state membre au început să elibereze primele certificate ale UE 

 

Șapte state membre – Bulgaria, Cehia, Danemarca, Germania, Grecia, Croația și Polonia – au decis să se conecteze chiar de marți la portal și au început să elibereze primele certificate ale UE. Alte țări au decis să lanseze certificatul digital al UE privind COVID numai atunci când toate funcțiile vor fi implementate la nivelul întregii țări, se mai arată în comunicat.

Certificatul COVID a fost propus de Comisie pentru reluarea călătoriilor în condiții de siguranță în această vară. Acesta va fi gratuit, securizat și accesibil tuturor cetățenilor. Disponibil în format digital sau pe hârtie, certificatul va reprezenta o dovadă a faptului că o persoană a fost vaccinată împotriva COVID-19, a obținut un rezultat negativ la test sau s-a vindecat în urma unei infecții.

Acordul politic de la 20 mai trebuie să fie adoptat în mod oficial de Parlamentul European și Consiliul European. Regulamentul se va aplica de la 1 iulie, iar pentru statele membre care au nevoie de mai mult timp prevede o perioadă de introducere treptată de șase săptămâni pentru eliberarea certificatelor. În paralel, Comisia va continua să ofere sprijin tehnic și financiar statelor membre pentru a se conecta la portal. 

Portalul UE a fost creat de T-Systems și SAP

 

Portalul UE a fost creat de T-Systems și SAP și este găzduit de centrul de date al Comisiei din Luxemburg. Acesta permite verificarea semnăturilor digitale conținute în codurile QR ale tuturor certificatelor fără prelucrarea datelor cu caracter personal. Cheile de semnătură necesare pentru această verificare sunt stocate pe servere la nivel național; prin intermediul portalului, aceste chei pot fi accesate de aplicațiile sau sistemele naționale de verificare din întreaga UE.

Comisia a dezvoltat, de asemenea, programe informatice și aplicații de referință pentru eliberarea, stocarea și verificarea certificatelor, astfel încât să faciliteze implementarea la nivel național; acestea sunt publicate pe site-ul GitHub și sunt utilizate de 12 state membre. Cele mai recente informații primite de la statele membre cu privire la măsurile luate și la restricțiile de călătorie impuse în contextul pandemiei provocate de coronavirus sunt disponibile pe platforma Re-open EU.

 

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel