Șeful Ryanair, critici dure la adresa personalului din aeroporturi: „Aveau o singură treabă de făcut”

Alexandra Curtache |
Data publicării:

Șeful Ryanair a criticat aeroporturile pentru că nu au recrutat suficient personal pentru a face față creșterii numărului de călători, spunând că acestea "au avut o singură treabă de făcut".

Neil Sorahan, directorul financiar, a declarat că "diferite guverne" și aeroporturi trebuie să fie trase la răspundere pentru că "nu au angajat personal corespunzător".

Comentariile sale vin în contextul în care lipsa de personal în aeroporturi a dus la perturbări și anulări majore în ultimele luni.

Aeroporturile au declarat că au recrutat personal de securitate încă de la sfârșitul anului trecut.

Un purtător de cuvânt al Asociației Operatorilor de Aeroporturi (AOA), care reprezintă majoritatea aeroporturilor din Marea Britanie, de la Heathrow la Edinburgh, a declarat: "Marea majoritate a pasagerilor din Marea Britanie pleacă acum în vacanțe fără întreruperi sau cu întreruperi minime".

 

Purtătorul de cuvânt a adăugat că este "esențial" ca industria să lucreze împreună pentru a ocupa posturile rămase vacante

 

Sorahan, care a declarat că Ryanair a avut o vară "fenomenală", compania aeriană înregistrând profituri de 170 de milioane de euro (145 de milioane de lire sterline) pentru cele trei luni până la sfârșitul lunii iunie, a declarat la emisiunea Today de la BBC că "cea mai mare problemă" cu care s-a confruntat compania a fost "întreruperea controlului traficului aerian în toată Europa".

"Trebuie să trageți la răspundere ANSP (furnizorii de servicii de navigație aeriană) și diverse guverne în legătură cu faptul că nu au fost dotați cu personal corespunzător pentru asta", a spus el.

"În egală măsură, aeroporturile însele au avut o sarcină de îndeplinit, și anume să se asigure că au suficienți operatori și personal de securitate. Aveau programele cu luni de zile înainte.

Am reușit să ne dotăm cu personal pentru 73 de avioane suplimentare cu mult timp înainte și este de datoria aeroporturilor să își facă o planificare mai bună anul viitor".

 

Companiile aeriene au fost acuzate că primesc mai multe rezervări decât pot gestiona

 

După ce a eliminat mii de locuri de muncă în timpul pandemiei, industria turismului s-a străduit să recruteze, să formeze și să verifice de securitate noul personal suficient de repede pentru a ține pasul cu cererea reînviată.

Companiile aeriene au fost acuzate că primesc mai multe rezervări decât pot gestiona, în timp ce aeroporturile au fost, de asemenea, criticate pentru că nu sunt capabile să asigure mai multe zboruri.

Între timp, liderii industriei aviatice au susținut că guvernul ar fi putut face mai mult pentru a sprijini sectorul în timpul pandemiei.

De asemenea, industria a fost amenințată de greve, mulți angajați cerând majorări salariale pentru a face față creșterii costului vieții.

Ryanair s-a confruntat cu sindicatele după ce a redus salariile în timpul pandemiei, dar a declarat că a ajuns la un acord cu mai mult de 80% dintre piloți și aproximativ 70% din personalul de cabină.

"Sperăm să încheiem acorduri cu diferența mică rămasă în viitorul apropiat", a precizat grupul.

 

Ryanair a suferit cele mai puține întreruperi și anulări dintre marii transportatori europeni

 

Sorahan a declarat pentru BBC că orice grevă care a avut loc a avut un "impact minim" asupra serviciilor.

În ciuda faptului că se confruntă în prezent cu conflicte de muncă în Franța, Belgia și Spania din cauza salariilor și condițiilor de muncă, Ryanair a suferit cele mai puține întreruperi și anulări dintre marii transportatori europeni în ultimele luni.

În primele șase luni ale anului 2022, Ryanair a anulat 0,3% din zboruri, față de totalul de 3,5% al British Airways și de 2,8% al Easyjet, potrivit companiei de consultanță în domeniul transportului aerian OAG.

Directorul executiv al Ryanair, Michael O'Leary, a declarat anterior pentru BBC că "bilanțul puternic" al companiei care a intrat în pandemie i-a permis să păstreze personalul, deși cu salarii reduse, și să mențină instruirea în perioada de vârf a Covidiei, astfel încât să poată accelera operațiunile atunci când restricțiile au fost ridicate.

 

Ryanair a avut "personal complet" și a operat mai mult de 3.000 de zboruri pe zi

 

Sorahan a declarat că Ryanair a avut "personal complet" și a operat mai mult de 3.000 de zboruri pe zi, în condițiile în care mulți oameni se aventurează în prima lor vacanță de vară de când au fost ridicate restricțiile impuse de pandemie.

Compania aeriană a precizat că numărul de pasageri și-a revenit la 45,5 milioane - cu 9% mai mult decât înainte de pandemia Covid - dar profiturile sale din primul trimestru au fost încă sub nivelul de dinainte de Covid.

Compania a declarat că costurile sale cu combustibilul au crescut cu 560%, ajungând la 1 miliard de euro și a adăugat că episodul din Ucraina a "afectat grav" rezervările și tarifele de Paște.

O'Leary a declarat într-o declarație privind rezultatele companiei că imprevizibilitatea prețurilor la combustibil, riscul unor noi variante Covid și războiul din Ucraina au făcut ca societatea să nu poată prognoza un profit pentru întregul exercițiu financiar.

"Deși rămânem încrezători că rata ridicată de vaccinare în Europa va permite industriei aeriene și turistice să se recupereze complet și să lase în sfârșit Covidul în urmă, nu putem ignora riscul unor noi variante de Covid în toamna anului 2022. Experiența noastră... arată cât de fragilă rămâne piața de turism", a spus el.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

DC Media Group Audience

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel