Șeful Ryanair anunță falimente ale companiilor aeriene până de Crăciun: "Wizzair nu are viitor"

Bogdan Bolojan |
Data publicării:
Ryanair va rambursa costurile suplimentare de check-in. Peste 100.000 de clienți ar putea beneficia de compensații
Ryanair va rambursa costurile suplimentare de check-in. Peste 100.000 de clienți ar putea beneficia de compensații

Michael O’Leary, CEO-ul Ryanair, lansează un nou val de critici la adresa rivalilor din aviația europeană. Într-o declarație făcută la Roma, șeful celei mai mari companii low-cost de pe continent a susținut că în următoarele luni mai multe companii mici și mijlocii vor da faliment, în timp ce Ryanair își consolidează poziția pe piețele-cheie.

O’Leary a pornit de la cazurile recente ale companiilor Play (Islanda) și Braathens (Suedia), intrate în faliment în ultimele zile, și a avertizat că Europa se pregătește pentru un nou val de prăbușiri. „Vor mai fi falimente înainte de Crăciun”, a spus acesta, explicând că multe companii aeriene „pretind că sunt low-cost”, dar au costuri prea mari pentru a supraviețui.

Ținta principală a criticilor a fost Wizz Air, companie pe care O’Leary o consideră condamnată: „Nu cred că va dispărea săptămâna viitoare, dar este inevitabil ca, la un moment dat, să falimenteze sau să fie cumpărată”. El a acuzat operatorul maghiar că a folosit „scheme financiare de tip Ponzi”, bazate pe vânzarea și răscumpărarea avioanelor la costuri uriașe, ceea ce ar fi subminat stabilitatea financiară a companiei.

EasyJet, următoarea țintă?

Șeful Ryanair nu a ocolit nici compania britanică EasyJet, despre care a spus că nu este în dificultate, dar nici nu are perspective de creștere. „În medie, cred că Air France-KLM va cumpăra operațiunile EasyJet din Paris și Elveția, iar British Airways le va lua pe cele de la Gatwick”, a declarat O’Leary, sugerând o eventuală „dezmembrăre” a operatorului.

Ryanair și-a anunțat retragerea unui avion de la Roma Fiumicino, motivând că aeroportul este „prea scump”. În schimb, compania își extinde operațiunile în regiunile italiene unde a fost eliminată taxa municipală, precum Friuli-Venezia Giulia, Calabria și Sicilia. „Avem peste un milion de locuri pe care le putem adăuga imediat în Italia”, a precizat O’Leary.

În același timp, acesta a atacat dur și operatorul spaniol Aena, pe care l-a acuzat că aplică tarife abuzive și că vrea să forțeze companiile aeriene să crească în aeroporturi regionale fără atractivitate.

Tarife și reguli mai stricte pentru pasageri

Deși biletele s-au ieftinit cu 7% în 2024, Ryanair estimează o creștere de 6-7% în 2025, ceea ce ar readuce tarifele la nivelul din 2023. Compania a anunțat și schimbări logistice: din 14 noiembrie, check-in-ul va fi disponibil doar prin aplicația mobilă, însă O’Leary a promis că pasagerii care vin cu biletul tipărit nu vor fi refuzați la îmbarcare.

În plus, Ryanair a dublat bonusul oferit personalului de la porțile de îmbarcare pentru depistarea pasagerilor cu bagaje prea mari, ridicând penalitățile pentru cei care încearcă să ocolească regulile.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News



Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

pixel