Scandal sexual la televiziunea publică din Elveția

Societatea elvețiană de radiodifuziune și televiziune - SBC - a comandat o anchetă independentă cu privire la cazurile de hărțuire sexuală raportate la radioul și televiziunea publică RTS în limba franceză, care au fost dezvăluite în mass-media. De asemenea, și la departamentul de limbă italiană au fost luate măsuri asemănătoare.

Cum s-a anunțat pe 25 noiembrie, la televiziunea publică elvețiană în limba italiană a fost comandată o anchetă la un organism extern cu privire la noi plângerile de intimidare, hărțuire sexuală și violarea a vieții private. Până la acea dată, filiala sindicală SSM din Ticino primise 32 de plângeri de la angajații RSI.

Vestea vine după ce Consiliul de Administrație al grupului Swiss Broadcasting Corporation a anunțat, la 4 noiembrie, deschiderea unei anchete la RTS de limbă franceză. Obiectivul este stabilirea lanțului de responsabilități în cazurile de hărțuire sexuală. Doi înalți oficiali RTS au fost suspendați. Referindu-se la suspendări, conducerea RTS a declarat că a adoptat „măsuri concrete și imediate” după ce s-a întâlnit cu un reprezentant al Uniunii Elvețiene a Mass-Mediei care a solicitat acțiuni imediate împotriva hărțuirii sexuale și a agresiunii. Conducerea RTS a scris angajaților pentru a exprima că este conștientă că reclamațiile nu au primit atenția cuvenită și regretă profund.

Într-o declarație emisă pe 4 noiembrie, SRG SSR, de care aparține și swissinfo.ch, condamnă cu fermitate hărțuirea și regretă faptul că angajații grupului au fost supuși unei asemenea conduite.

Pe 31 octombrie, cotidianul elvețian de limbă franceză din Geneva, Le Temps, citând surse anonime, a dezvăluit hărțuirile și hărțuirea sexuală care au avut loc de ani de zile în RTS. Potrivit Le Temps, conducerea RTS și managerii de resurse umane au închis ochii. Printre cei trei angajați acuzați se află fostul prezentator al știrilor de noapte Darius Rochebin, care a negat acuzațiile.

„Am făcut o greșeală”, a recunoscut directorul general al grupului SRG SSR, Gilles Marchand, într-un interviu acordat cotidianului Le Temps. Marchand, care era directorul RTS când un înalt oficial a fost acuzat de hărțuire sexuală în 2014, a recunoscut că ancheta care a avut loc atunci nu a fost suficient de amănunțită.


Get it on App Store Get it on Google Play

  TOP STIRI CELE MAI

  Flux de stiri

Vezi cele mai noi stiri

Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Contact | Politica de confidențialitate | Politica cookies |

Vezi versiune mobil
Vezi versiune tabletă
Vezi versiune desktop

cloudnxt2
YesMy