Este vorba despre porțiunea de autostradă care lipsea, până la Adjud. Anul viitor se vor mai inaugura și celelalte porțiuni lipsă până în apropiere de Iași.
"S-a deschis circulația pe A7 Focșani - Adjud! Imagini în timp real cu primele mașini care intră pe noii kilometri de autostradă.De astăzi se circulă continuu de la București la Adjud (aproximativ 250 km pe A7 și A3).Odată cu acest sector, infrastructura rutieră de mare viteză din România atinge borna de 1.418 km! Este o investiție vitală pentru economia Moldovei, care primește o șansă istorică la dezvoltare.Lucrările continuă pe restul de 124 km ai A7.Anul viitor vom circula neîntrerupt pe autostradă de la București la Pașcani (372 km).Drumuri bune tuturor!" anunță șeful CNAIR.
Ce porțiuni din Autostrada Moldovei se inaugurează în 2026
Totuși, chiar dacă infrastructura României crește de la an la an și se inaugurează noi autostrăzi, asociația Pro Infrastructură arată și câteva probleme: potrivit celor indicate, sunt deja mari întârzieri pe șantierele luate de constructorul UMB, care are în execuție contracte de miliarde de euro.
"Evident există și aspectele urâte care trebuie spuse și pe care le veți auzi doar de la noi. Judecați și concluzionați singuri. Acum se vede cel mai bine lipsa de capacitate a UMB despre care vă tot explicăm din 2022, asumându-ne înjurăturile primite pe nedrept. Cele trei contracte de pe A7 Focșani-Bacău au fost semnate în 15.12.2022, iar celelalte trei de pe Bacău-Pașcani s-au parafat în 15.02.2023. Ordinul de începere a fost emis în 29.03.2023 pe Focșani-Domnești, respectiv în primele zile din mai 2023 pe restul celor cinci loturi. Toate aceste tronsoane sunt pe execuție directă timp de 30 luni fiecare, fără perioadă de proiectare.Astfel, termenele contractuale de finalizare inițiale sunt septembrie 2025 pe Focșani-Domnești, respectiv noiembrie 2025 pe toate celelalte cinci sectoare de la Domnești la Pașcani.
Întârzierile dincolo de Adjud sunt mari și foarte mari. Dacă până la Răcăciuni nu mai este mult de muncă, iar lotul 3 până la sud de Bacău se apropie de 70% stadiu fizic, progresul pe ultimele trei tronsoane dincolo de Bacău abia dacă trece momentan de 40%.Deși trebuia să fim astăzi cu A7 la Pașcani, cei 124 kilometri rămași se vor inaugura, în scenariul optimist și doar dacă antreprenorul UMB va dori să deschidă "în trepte", astfel: până la Răcăciuni în martie, apoi la Bacău în mai, critic în august la Săbăoani (Roman nord) pentru a nu pierde niciun leu din banii nerambursabili (gratuiți) din PNRR și abia în decembrie 2026 sosim la Pașcani.În plus, la fel ca în 2024, rezultatul de pe Autostrada A7 s-a făcut cu sacrificarea altor șantiere. Din păcate, față de anul trecut când au dat în trafic 98 km de autostradă și drum expres, în 2025 cei de la UMB sunt mult sub așteptările din previziunile noastre emise în ianuarie. Termină anul cu "doar" 66 kilometri, în evaluarea noastră de început de 2025 dându-le șanse mari să mai inaugureze încă vreo 40 km pe A7 plus DEx6 Galați-Brăila, adică o performanță similară cu recordul din 2024,".
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

