Femeia a vrut să le arate celor din țară cât de mult poți cumpăra dintr-un supermarket german cu echivalentul a doar 50 de lei și să atragă atenția asupra diferenței de prețuri dintre România și Germania.
„În Germania, magazinul Aldi se numește magazinul săracilor, așa că hai să vedem ce primesc pentru acești bănuți”, a spus Terezia, în timp ce filma produsele pe care le pusese în coș.
Românca a enumerat cu atenție cumpărăturile: „Am luat așa: o pâine, nu știu câte pâinici conține, dar sunt mai multe, și era cu 30% reducere. Două borcănașe de chefir, o brânză moale, un cașcaval mare și un iaurt. A, și mai am aici un sos curry, foarte bun.”
Toate aceste produse au costat, potrivit Tereziei, echivalentul a 50 de lei, ceea ce a stârnit multe reacții în mediul online, mai ales din partea românilor care compară prețurile de acasă cu cele din străinătate.
Cumpărături pe caiet
Partea care a atras cel mai mult atenția a fost declarația despre posibilitatea de a lua cumpărături „pe caiet”, așa cum se făcea odinioară în satele din România. „Dacă nu aveți bani, puteți să vă treceți pe caiet la Aldi. Ei acceptă și vă așteaptă până la salariu”, a susținut femeia, o afirmație care a generat dezbateri aprinse pe rețelele sociale. Mulți au pus sub semnul întrebării dacă o asemenea practică există într-adevăr într-un lanț de retail modern, însă alții au confirmat că, în unele regiuni ale Germaniei, magazinele mici sau lanțurile cu tradiție au încă astfel de facilități pentru clienții fideli.
Mărturia Tereziei a fost distribuită de mii de ori și a adus în discuție problema puterii de cumpărare. „Dacă în România cu 50 de lei abia reușești să umpli o plasă pe jumătate, aici pleci acasă cu sacoșa plină”, a mai spus românca, concluzionând că diferențele de prețuri și salarii sunt încă foarte mari între România și țările vest-europene.
Supermarketuri străine vs. România: unde fac cumpărături românii din afara țării
În Germania și în alte state europene există numeroase lanțuri de supermarketuri și hipermarketuri care nu au ajuns pe piața românească. Printre acestea se numără Waitrose și Sainsbury’s (Marea Britanie), Colruyt (Belgia), Edeka, Rewe și Netto (Germania), Coop (Elveția și Italia), Intermarché și Casino (Franța) sau Mercadona (Spania). Aceste lanțuri au o prezență masivă pe piețele locale și oferă adesea produse adaptate regiunii în care activează.
În România, însă, piața este dominată de rețele precum Lidl, Kaufland, Carrefour, Penny, Profi sau Auchan, toate venite din străinătate, dar adaptate pentru consumatorii români. Doar o parte din lanțurile mari vest-europene au decis să intre pe piața locală, restul preferând să se concentreze pe zone cu putere de cumpărare mai mare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

