Într-un grup popular de Reddit, „Ro/Frugal”, utilizatorii au împărtășit experiențele lor, oferind perspective utile despre când merită să economisești și când simpla alegere a mărcii proprii poate fi mai eficientă.
„Mă tot întreb dacă are sens să vânez săptămânal reduceri la supermarket, sperând că la final de an chiar economisesc procentul asta din bugetul de mâncare, dar uneori am impresia că prețul redus e tot pe acolo cu marca proprie”, a scris un utilizator pe Reddit.
Mulți au recunoscut că urmărirea ofertelor necesită timp și strategie, iar câștigurile pot fi uneori nesemnificative dacă produsele similare există deja sub formă de marcă proprie.
Marca proprie: aceeași calitate, preț mai mic
Mai mulți comentatori au atras atenția asupra faptului că produsele marca proprie nu sunt întotdeauna inferioare celor de brand.
„Deseori iau marca proprie la produse, pentru că se întâmplă des ca produsele brand propriu să provină din aceleași fabrici cu produse de branduri cunoscute. Un exemplu: am văzut lapte Pilos (Lidl) să fie de la Albalact”, a explicat un utilizator.
Un altul a adăugat: „Confirm, din „interior”. Pentru foarte multe produse alimentare, hypermarketurile își produc marca proprie la marii producători din România (doar aceia au capacitatea de producție și materia primă pentru a livra suficient și constant pentru marca proprie; în plus, negociază și condiții mai bune pentru marca lor atunci când produc marca proprie).
Nu prea există produse pentru care fabricile din România să își poată schimba furnizorii de materii prime și cu atât mai puțin liniile de producție, așa că de cele mai multe ori produsul e absolut identic, mai ales dacă e un produs generic de tipul telemea (ex. Carrefour produce la fabrica Olympus, rețetă identică), lactate etc.
În plus, în România, share-ul de vânzări pe marca proprie e muuuult sub share-ul pe toate țările al unui hypermarket, iar de la nivel corporate se vine cu targete agresive pe creșterea share-ului de marcă proprie, așa că, de cele mai multe ori, marca proprie e și super avantajoasă ca preț și din acest considerent.
Recunosc că nu prea cumpăram marcă proprie înainte să am informațiile din interior, iar acum 90% din produsele unde am o opțiune sunt de acest fel”.
Experiența consumatorilor: avantaje și dezavantaje
Totuși, alegerea mărcii proprii nu este întotdeauna câștigătoare.
„Depinde, pentru că variază calitatea foarte mult. La Kaufland și Lidl merită marca proprie la majoritatea lactatelor, dar la Carrefour, carnea marca proprie poate fi un dezastru. Am luat un salam care părea brânză topită. În același timp, la Carrefour merită detergenții marca proprie pentru că sunt de obicei saci mari la jumătate de preț/kg față de sacii mici”, a mărturisit un alt utilizator.
Discuțiile de pe Reddit sugerează că pentru cumpărătorul obișnuit, urmărirea reducerilor poate fi consumatoare de timp, în timp ce marca proprie oferă o soluție simplă și adesea mai ieftină. Totul depinde de produs și de magazin, iar experiența personală rămâne cel mai bun ghid.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News